Lan Meden, saksofon in Pihalni sekstet Sonus Ventis

09.12.2024
19:30
Akademija za glasbo UL, Dvorana Julija Betetta

Lan Meden, saksofon
Mentor: prof. Miha Rogina
strok. sod. Sven Brajković, klavir

Pihalni sekstet Sonus Ventis
Hana Žvagen, flavta
Andrej Petreski, oboa
Manca Rozmarič, klarinet
Kristina Klančar, rog
Sofia Chorneii, fagot
Luna Georgia Vavourakis, saksofon
Mentor: prof. Matej Šarc


Spored:

Camille Saint-Saëns (1835–1921), prir. Alvin Wong: Sonata za fagot in klavir, op. 168
I. Allegro moderato
II. Allegro scherzando
III. Molto adagio – Allegro moderato

Luboš Sluka (1928): Sonata za baritonski saksofon in klavir
I. Andante sostenuto
II. Allegro energico

Steven Banks (1993): »As I Am« za baritonski saksofon in klavir

*

Tilen Slakan (1993): A Sense of the Wind

Henri Tomasi (1901–1971)
: Printemps

Klara Mlakar (1999)
: Caged Birds II

Marko Muni Mihevc (1957)
: Mirador


Francoski skladatelj Camille Saint-Saëns je bil eden izmed najpomembnejših glasbenikov svojega časa. Njegova zavidljiva glasbena vsestranskost se odraža v opusu, ki vključuje vse zvrsti glasbe, od simfonij do komornih del. Sonata za fagot in klavir, napisana leta 1921, je eno izmed njegovih zadnjih del, s katerim je želel obogatiti repertoar za pihala. Čeprav je bila skladba prvotno namenjena fagotu, njen lirični in virtuozni značaj omogočata zanimive interpretacije tudi na drugih inštrumentih, kot je to baritonski saksofon. Tridelna sonata združuje eleganco francoskega glasbenega jezika z bogatim emocionalnim spektrom: od spevnega uvodnega stavka, preko igrivega in živahnega sredinskega dela, do zaključnega stavka, ki z izmenjavo med refleksivnostjo in virtuoznostjo potrjuje Saint-Saënsovo mojstrstvo.

Češki skladatelj Luboš Sluka je poznan po svojih čutnih in izrazitih melodičnih delih, ki izkazujejo globoko povezanost z evropsko glasbeno tradicijo. Njegova Sonata za baritonski saksofon in klavir je edinstven prispevek k repertoarju tega inštrumenta, saj učinkovito združuje dramatičnost in introspektivnost. Prvi stavek, Andante sostenuto, ustvarja melanholično in razmišljujoče vzdušje, v katerem se bogat zven baritonskega saksofona razpre v polnem sijaju. Nasprotno pa je drugi stavek, Allegro energico, poln dinamične energije in ritmične razigranosti. Skupaj predstavljata skladbo, ki ne le tehnično preizkuša izvajalca, temveč tudi čustveno nagovarja poslušalca.

Steven Banks, eden najvidnejših sodobnih saksofonistov in skladateljev, skozi svoja dela raziskuje identiteto, emocionalno iskrenost in sodobno izraznost. As I Am je intimen in iskren glasbeni portret, ki slavi edinstvenost posameznika ter ga spodbuja k sprejemanju samega sebe. Skladba, napisana posebej za baritonski saksofon in klavir, združuje različne glasbene tradicije, kar je značilno za Banksovo ustvarjalnost. Bogate harmonije klavirja se prepletajo z globokim in toplim zvenom saksofona ter ustvarjajo čustveno nabit dialog. As I Am je ne le tehnično impresivno delo, temveč tudi umetniška refleksija skladateljevih osebnih in družbenih izkušenj.
(Kometar k skladbam: Lan Meden)

Lan Meden je svojo glasbeno pot pričel na GŠ Frana Gerbiča v Cerknici, ter nato izobraževanje nadaljeval na Konservatoriju za glasbo in balet v razredu prof. Leva Pupisa. Avgusta 2022 je z odliko zaključil dodiplomski študij saksofona na Privatni univerzi za glasbo in umetnost na Dunaju pri prof. Michaelu Krennu. Jeseni 2020 se je udeležil študijske izmenjave na Sibelius akademiji v Helsinkih v razredu prof. Joonatana Rautiole. Od oktobra 2022 opravlja podiplomski študij saksofona v razredu prof. Mihe Rogine na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Lan je prvonagrajenec številnih tekmovanj – TEMSIG (2016, 2022), Woodwind&Brass (Varaždin, 2016), European Saxophone Forum (Wroclaw, 2017), marca 2018 je v Duu Prospero na tekmovanju TEMSIG osvojil 2. mesto. Julija 2022 je na Dunaju krstno izvedel Koncert za altovski saksofon in godalni orkester francoskega skladatelja Karola Beffe. Decembra 2023 je kot solist z italijanskim orkestrom FVG izvedel Balado za saksofon in orkester skladatelja Franka Martina. Kot član Ljubljanskega kvarteta saksofonov je marca 2024 na tekmovanju TEMSIG osvojil 2. mesto. S kvartetom redno nastopa na številnih festivalih in koncertnih ciklih v Sloveniji in Italiji (Festival Ljubljana, Nei Suoni dei Luoghi, Solo e da Camera, Glasbena mladina Slovenije, Festival Lent). Februarja 2019 je za izjemne študijske uspehe prejel Škerjančevo nagrado Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani. Lan Meden je bil večletni štipendist Ministrstva za kulturo Republike Slovenije.

Sven Brajković je hrvaški pianist, ki se je že izkazal v svoji generaciji z aktivno koncertno dejavnostjo in s sodelovanjem na številnih uglednih domačih in mednarodnih klavirskih tekmovanjih. Sodeloval je na več kot 40 regionalnih, državnih in mednarodnih tekmovanjih ter osvojil 20 prvih mest. Redno nastopa na uglednih festivalih na Hrvaškem, Nizozemskem, v Ameriki, Avstriji in Sloveniji, kjer je imel odmevne nastope in se izpopolnjeval pod vodstvom priznanih svetovnih in domačih pedagogov. Študiral je na Akademiji za glasbo v Zagrebu, odšel na študentsko izmenjavo v Hangzhou na Kitajskem in svoje znanje izpopolnjeval na Akademiji za glasbo Ljubljana v razredu prof. Serdarja. Je prejemnik rektorjeve nagrade Univerze v Zagrebu in Prešernove nagrade Univerze v Ljubljani. Letos je zaposlen kot redni korepetitor na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani.


Tilen Slakan je eden najbolj pogosto izvajanjih skladateljev svoje generacije. Njegovo ustvarjanje zajema širok spekter kompozicij, od del za zbor, komorne sestave, pihalni orkester, do simfoničnih del in vokalno-instrumentalnih odrskih kompozicij. Skladbo A Sense of the Wind je predstavil z naslednjimi besedami: »Ta skladba za pihalni sekstet ima živahen in virtuozni značaj. Navdih sem črpal iz posebnosti pihalnih instrumentov, njihovih tehničnih zmogljivosti in sposobnosti ustvarjanja nežnega legata. Osnovna struktura skladbe temelji na dveh kontrastnih temah, ki jih razvijam in prepletam s pomočjo različnih kompozicijskih tehnik. Oblika je svobodna, a jasna in pregledna, harmonski jezik pa se giblje od bitonalnih zvenov do kvartnih in kvintnih harmonij.«

Henri Tomasi je bil pomemben francoski skladatelj, dirigent in pedagog, znan po svojih inovativnih delih. V njih je združeval elemente francoske klasične tradicije z eksperimentiranjem in raziskovanjem različnih glasbenih stilov. Njegova dela ostajajo cenjena zaradi svoje emotivne globine, tehnične kompleksnosti in estetske dovršenosti. Printemps (prev. Pomlad) izkazuje Tomasijev globok občutek za zvočno barvo in ritmično kompleksnost. Kompozicija je posvečena pomladi, kar je v njej izraženo tako skozi glasbene like kot skozi živahne, svetle melodije in sveže harmonske barve, ki ponazarjajo prebujanje narave. Skladatelj uporablja različne tehnike za izkoriščanje zvoka pihalnih instrumentov, kar daje skladbi živahno in dinamično strukturo. Delo tako združuje tehnično zahtevnost z izrazitim občutkom za poetičnost in barvitost pomladnega obdobja.
Sestavljeno je iz treh delov:
I. Réveil des Oiseaux (prev. Prebujanje ptic)
II. Chant d'Amour: Lent (Pesem ljubezni)
III. Danse des Oiseaux: Scherzando (Ples ptic)

Klara Mlakar v svojem ustvarjanju raziskuje možnosti človeškega glasu, subtilne glasbene strukture in zmožnosti različnih instrumentov. Kljub svoji mladosti je njena glasba, zlasti na področju vokalnih del, že pridobila širšo prepoznavnost tako doma kot v tujini, ob tem pa je prejela številne nagrade. Navdih za danes izvajano skladbo Caged Birds II (prev. Ptice v kletki II) je našla v istoimenski pesmi slovenske pesnice Neže Maurer:
»Tisti, ki me ljubi, mi daje krila.
Tisti, ki ga ljubim, me zapre v kletko.
Je res, da ptice v kletki
najlepše pojejo?«

Marko Muni Mihevc je med najpogosteje izvajanimi slovenskimi skladatelji simfonične in vokalno-instrumentalne glasbe. Njegova glasba, čeprav ne pripoveduje specifične zgodbe, temelji na dramatičnem zunanjem impulzu in premišljeni uporabi glasbenih elementov, ki združujejo sodobne tonalne in modalne strukture z inovativnimi tehnikami. O svoji zadnji skladbi Mirador je zapisal: »Če koga pot zanese v Barcelono, se lanko povzpne na majhen hribček, na katerem se nahaja park Mirador. Bolj je podoben gozdičku kot pa parku, vendar ta predel omogoča enega izmed najlepših razgledov po tem čudovitem mestu. Park in njegova lepota sta temelj za trostavčno skladbo. Prvi in tretji stavek sta plesnega značajadrugi pa je boli podoben meditaciji z mnogimi glasbenimi melizmi.«

Pihalni sekstet Sonus Ventis je bil ustanovljen v začetku študijskega leta 2023/24 in od takrat deluje pod mentorstvom prof. Mateja Šarca. Marca letos so na 53. ediciji tekmovanja TEMSIG osvojili zlato priznanje. Maja istega leta so na povabilo slovenske ambasade ob 20. obletnici članstva Slovenije v EU nastopili v Sofiji. Redno nastopajo in organizirajo koncerte v Ljubljani. Muzicirajo tudi na številnih koncertih v organizaciji Akademije za glasbo UL.


Obvestilo o fotografiranju in snemanju dogodka

Organizatorka Akademija za glasbo UL bo na dogodkih zajela več zaslonskih slik (fotografij) in videoposnetkov z namenom promocije dogodka oz. poročanja o njem. Fotografiranje in snemanje bosta potekala skladno z veljavnim nacionalnim Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) in Uredbo EU 2016/679. Fotografije in videoposnetki dogodka bodo objavljeni na spletni strani, družbenih omrežjih (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, X), v publikacijah ter na promocijskem in drugem informativnem gradivu Akademije za glasbo UL.

Fotografije se bodo nanašale na dogodek na splošno in ne na posamezne udeležence. Imetnik materialnih avtorskih pravic dogodka je Akademija za glasbo UL, zato kakršno koli kopiranje, vključno s snemanjem in shranjevanjem v elektronski obliki, razširjanje, spletno objavljanje in druga uporaba razen dovoljene zasebne rabe ni dovoljena brez predhodnega dovoljenja Akademije za glasbo UL.

Za dodatne informacije se obrnite na pooblaščeno osebo za varstvo osebnih podatkov na Akademiji za glasbo UL: Manja Belina (manja.belina@ag.uni-lj.si).

Na vrh