Koncert nagrajenih in priporočenih skladb natečaja Komornega zbora Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani za nova zborovska dela, ki se izvajajo z zaprtimi usti: mrmrajoče.
MEŠANI PEVSKI ZBOR AKADEMIJE ZA GLASBO UNIVERZE V LJUBLJANI
Dirigentka: asist. Alenka Podpečan
KOMORNI ZBOR AKADEMIJE ZA GLASBO UNIVERZE V LJUBLJANI
Dirigent: izr. prof. Sebastjan Vrhovnik
Vokalna tehnika: viš. strok. sod. Julieta Kubik de Habjanič
Ana Ločniškar, violina
Sara Mivšek, violina
Anastazija Krenn, viola
Kim Kozlevčar, violončelo
Alina Kolomiets, klavir
Tomaž Simetinger, povezovalec
Jakob Barbo, zasnova besedila
Spored:
Mešani pevski zbor Akademije za glasbo UL
asist. Alenka Podpečan, dirigentka
John Cage (1912–1992)
4’33’’
I.
II.
III.
Martin Vasle (1997)
OSKARJEVE SANJE*
Bojan Glavina (1961)
JUTRO*
Jernej Rustja (1987)
PESEM POJE V TIŠINI*
Žiga Stanič (1973)
SHUT UP!* | Utihni!
Nils Linberg (1933)
TILL MINNE | V spomin
Nika Frelih (2001)
MOLITEV*
Matjaž Škorja, žvižgač
Arvo Pärt (1935)
FRATRES | Brata
* * *
Komorni zbor Akademije za glasbo UL
izr. prof. Sebastjan Vrhovnik, dirigent
Jehan Alain (1911–1940)
CHANSON Á BOUCHE FERMÉE | Pesem z mrmranjem
Camille Saint-Saëns (1835–1921) / Else Berntsen Aas (1922–2009)
SVANEN | Labod
Uršula Jašovec (1986)
(v)DIH OCEANA*
Federica Lo Pinto (1997)
CENERE* | Pepel
Dimitrije Savić, recitator
Tilen Slakan (1993)
STELLA CAELI* | Nebeška zvezda
Tina Hostnik (1998)
IZGUBLJENO V MASKI*
Matej Kastelic (1994)
B. C. ETUDE NO. 19*
Mrmrajoča etida št. 19
* krstna izvedba
K SPOREDU
Že v preteklosti so se skladatelji zavedali čarobnega učinka mrmrajočega petja, zato ne čudi dejstvo, da so se te skladateljske tehnike posluževala najvidnejša imena operne glasbe (Puccini – Madama Butterfly; Verdi – Rigoletto).
Tudi v dandanašnjem času tonsko barvanje še vedno ostaja navdih za nastanek zborovskih skladb, ki so stalnica koncertnega zborovskega repertoarja (Sisask – Oremus; Alain – Chanson á bouche fermée …).
Namen natečaja za nove zborovske skladbe na temo “Glasba zaprtih ust” je spodbuditi skladateljice/skladatelje, da napišejo dela, ki ne vsebujejo besedila in zlogov, ampak se skladbe izvaja zgolj z zaprtimi usti: mrmrajoče (it. bocca chiusa). Skladateljski natečaj je bil zasnovan kot vzbujanje upanja po ponovnem skupnem muziciranju, kot nekakšen prehod na stare koncertne in vadbene tirnice, zgolj z zaprtimi usti.
V današnji program so vključena tudi druga poznana dela, prirejena za vokalno oziroma mrmrajočo izvedbo. Izpostaviti želimo tudi delo Johna Caga, saj vsebina orisuje ujetost tišine, kakor je tišina v zadnjem obdobju ujela nas. Celoten koncept natečaja in koncerta je odraz stiske kulture in zamolk kulturnih poustvarjalnosti. Glasba se je ujela v zanko skorajšnjega brezupa in ni mogla spregovoriti, kot bi si želela. Lahko pa se je izražala samo pod enim pogojem – z masko in zastrtimi usti.
Vstop na koncert je prost, vendar le z izpolnjenim PCT-pogojem ob predložitvi osebnega dokumenta, obvezne so kirurške ali maske FFP2.