Magistrski koncert: Anton Sotošek, pozavna

26.06.2024
15:00
Akademija za glasbo UL, Dvorana Julija Betetta

MAGISTRSKI KONCERT
Anton Sotošek, pozavna

Mateja Hladnik, klavir


Mentor: prof. Dušan Kranjc

 
SPORED


Henri Tomasi (1901–1971):
CONCERTO POUR TROMBONE ET ORCHESTRE

I. Andante et Scherzo − Valse
II. Nocturne
III. Tambourin

Enrique Crespo (1941–2020):
IMPROVISATION NR. 1 FOR TROMBONE SOLO

Dario Castello (1602–1631):
QUINTA SONATA ŠT. 5 (LIBRO PRIMO)

Francis Poulenc (1899–1963):
SONATA FOR HORN, TRUMPET AND TROMBONE

I. Allegro Moderato
II. Andante
III. Rondeau

Ulrich Schultheiss (1956):
SLOWBURN FÜR KLARINETTE, POSAUNE, SCHLAGZEUG UND KLAVIER


K SPOREDU
Francoski skladatelj in dirigent Henri Tomasi (1901–1971) se je začel z glasbo ukvarjati že pri petih letih, kasneje pa je zaključil šolanje na pariškem konservatoriju. V Franciji je nastopal kot dirigent pri vodilnih orkestrih in bil od leta 1946 do leta 1950 glavni dirigent operne hiše v Monte Carlu. Prvi stavek Koncerta za pozavno in orkester prične solo kadenca pozavne, kar je zelo neznačilno, zaključi pa se s temo valčka. Drugi stavek temelji na glasbeni ideji, ki se večkrat ponovi, zaradi česar zveni bolj lirično. Tretji pa je zgrajen iz motivov prvih dveh stavkov in prepleten z južno-ameriškimi ritmi, zaključi pa se z virtuoznim zaključkom.

Enrique Crespo (1941–2020) je argentinski skladatelj, dirigent in pozavnist, rojen leta 1941. Poznan je predvsem po svojem delu na področju glasbe za pozavno in skladateljskih dosežkih za omenjeni inštrument. Ustvaril je številna solistična dela za pozavno in ansamble pozavn, ki so postala priljubljena med pozavnisti po vsem svetu. Med njegovimi najbolj znanimi deli je tudi Improvisation for Trombone (Improvizacija za pozavno), ki je priljubljeno solo delo med pozavnisti. Je delo, ki pozavnistu omogoča, da pokaže svoje tehnične sposobnosti, glasbeno izražanje in interpretativno zmožnost skozi spontano improvizacijo. Je tehnično zahtevno in hkrati omogoča umetniku, da se izrazi skozi glasbo na oseben in avtentičen način. Enrique Crespo je s tem delom prispeval k bogatitvi pozavnega repertoarja in spodbudil pozavniste k ustvarjalnosti in izražanju skozi glasbo.

Dario Castello (1602–1631) je bil italijanski skladatelj in violinist iz obdobja zgodnjega baroka, ki je deloval in živel v Benetkah. Kot skladatelj je bil pozni član beneške šole, in je imel pomembno vlogo pri preoblikovanju instrumentalne kancone v sonato. Quinta Sonata je del njegove zbirke Sonate concertate in stil moderno, ki je izšla leta 1629. Ta zbirka je znana po inovativni uporabi inštrumentalnih barv in oblik, ki prikazujejo prehod od renesančnega k baročnemu slogu. Je peta skladba v zbirki, ki vsebuje različne inštrumentalne kombinacije in virtuozne pasaže, ki odražajo eksperimentalni duh časa, napisana pa je za pozavno, violino in generalni bas (basso continuo).

Francis Poulenc (1899−1963) je bil francoski skladatelj in pianist, član skupine skladateljev znanih kot "Les Six" (Šestorica). Poulenc je znan po svojem edinstvenem slogu, ki združuje klasično glasbo z elementi popularne glasbe, nežnostjo in humorjem. Eno od njegovih zanimivih del je Trio za trobento, rog in pozavno, ki je bilo napisano leta 1922. To delo združuje virtuoznost trobente, toplino roga in globok zvok pozavne v kompleksno ter barvito kompozicijo. Poulenc je s tem delom pokazal svoje mojstrstvo v obravnavanju različnih inštrumentov ter ustvarjanju subtilnih harmonij in ritmov. Trio za trobento, rog in pozavno je eno izmed njegovih priljubljenih komornih del in ostaja pomemben del sodobnega repertoarja za to zasedbo inštrumentov.

Ulrich Schultheiss (1956) je mednarodno uveljavljen nemški komponist in aranžer, čigar slog prepleta več glasbenih žanrov, kulture in umetnosti. Njegova dela se izvajajo povsod po svetu. Posnel je tudi že več zgoščenk, radijskih posnetkov in videoprodukcij doma in v tujini. Njegov opus obsega okoli 150 skladb za različne zasedbe. Ukvarja se tudi s filmsko glasbo. Prav tako je zaposlen kot profesor glasbene teorije ter predavatelj za digitalne medije.
Delo Slowburn je napisano za zelo neznačilno zasedbo. Vsebuje spontane, komične in ritmično kontrastne elemente.


ANTON SOTOŠEK

Anton Sotošek, rojen 10. 2. 2000, prihaja iz družine, kjer se vse vrti okoli glasbe. Pri 12-ih letih je začel z igranjem pozavne pri prof. Franciju Arhu v Glasbeni šoli Krško. V tem obdobju je najvišje rezultate dosegal na tekmovanjih v Sloveniji in v tujini. Prva mesta je osvojil v Beogradu, Varaždinu in doma.
V letu 2015 je pričel s šolanjem na Konservatoriju za glasbo in balet v Mariboru. V teh letih je pod mentorstvom prof. Mihaela Švagana in kot član »Slidezone« kvarteta ter kasneje tudi istoimenskega seksteta dosegel 100 točk na tekmovanju Temsig. Kot solist je dvakrat prejel zlato plaketo v Varaždinu in prav tako na Temsig-u leta 2016 ter l. 2019. Istega leta je bil v vlogi solista, tokrat s simfoničnim orkestrom mariborskega Konservatorija. Udeležil se je že raznih natečajev pri priznanih profesorjih, kot so: Zoltan Kiss, Gerald Pöttinger, Peter Štuhec, Tomer Maschkowski, Dušan Krajnc, Ian Bousfield, Andreas Klein, Henning Wiegräbe, Jonas Bylund in Branimir Slokar.
Je redni član Simfoničnega orkestra Glasbene šole Krško in Pihalnega orkestra Krško, kjer je bil večkrat v vlogi solista. Sodeluje s Simfoničnim orkestrom Slovenske Filharmonije, s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija ter Simfoničnim orkestrom iz Salzburga, imenovanim Philharmonie Salzburg, Hoffkapelle iz Münchna ter orkestrom L’Orfeo iz Linza. Leta 2019 je začel s študijem na Akademiji za glasbo, Univerze v Ljubljani. V tem obdobju je dosegel prva priznanja na tekmovanju Temsig, bil je uvrščen na tekmovanje Ard in bil je solist s SNG orkestrom iz Maribora, odigral pa je tudi mnogo koncertov. Od leta 2023 se izobražuje v razredu Jonasa Bylunda, v Hannovru.

GOSTJE:


Martin Pinter, tolkala

Matic Sotošek, klarinet

Tobija Hrastnik, trobenta

Jernej Cigler, rog

Asist. Branimir Rezić, basso continuo

Eva Majcen, kljunasta flavta

Na vrh