Magistrski koncert: Jelena Pejić, violina

13.06.2024
19:30
Akademija za glasbo UL, Dvorana Julija Betetta

MAGISTRSKI KONCERT
Jelena Pejić, violina
Mentor: red. prof. Vasilij Meljnikov

Klavir: doc. Sae Lee


Spored

Johannes Brahms (1833–1897)
Koncert za violino in orkester v D-duru, op. 77
Allegro non troppo    

Ludwig van Beethoven (1770–1827)
Sonata za klavir in violino št. 10 v G-duru, op. 96
Allegro moderato
Adagio espressivo
Scherzo: Allegro – Trio
Poco allegretto

***

Eugene Ysaye (1858–1931)
Sonata za violino solo v d-molu, „Balada“, op. 27, št. 3

Richard Strauss (1864–1949)
Sonata za violino in klavir v Es-duru, op. 18
Allegro, ma non troppo
Improvisation: Andante cantabile
Finale: Andante – Allegro



K sporedu

Spored koncerta programsko zajema violinske skladbe nekaterih največjih violinskih skladateljev. Prvi del večera zajema skladbi velikih nemških skladateljev Johannesa Brahmsa in Ludwiga van Beethovna. Po krajšem premoru bomo nadaljevali z glasbo belgijskega skladatelja Eugena Ysayeja in nemškega skladatelja Richarda Straussa.

Johannes Brahms (1833–1897) je bil nemški skladatelj in pianist iz obdobja romantike, znan po svojih simfonijah, koncertih, komorni glasbi, klavirskih delih in zborovskih skladbah. Njegova glasba je cenjena zaradi čustvene globine, strukturne izvirnosti in mojstrske orkestracije. Koncertni večer se bo začel z njegovim violinskim koncertom v D-duru, op. 77, ki ga je skladatelj napisal za svojega prijatelja in slavnega violinista Josepha Joachima. Brahmsov koncert je znan po svoji simfonični strukturi in globoki emotivnosti, ki združuje tehnično virtuoznost in bogato melodično izražanje.

Ludwig van Beethoven (1770-1827) je bil nemški skladatelj in pianist, ki je prehodil pot od klasicizma do romantike in močno vplival na razvoj zahodne glasbe. Njegova dela so znana po svoji inovativnosti, emotivni globini in tehnični zahtevnosti. Zadnja izmed Beethovnovih sonat za klavir in violino, sonata št. 10 v G-duru, op. 96 je dokončana leta 1812. Znana je po svoji nežni in skoraj pastoralični naravi, ki se razlikuje od bolj dramatičnih prejšnjih del. V tej sonati Beethoven raziskuje subtilne dialoge med violino in klavirjem, kjer oba instrumenta sodelujeta v popolnem ravnovesju. To delo je polno liričnih fraz, harmoničnih invencij in kompleksnih ritmičnih struktur.

Drugi del večera bomo začeli s solo sonato enega izmed največjih violinistov obdobja romantike. Eugene Ysaye (1858–1931) je bil belgijski violinist, skladatelj in dirigent, znan po svoji virtuoznosti in violinski tehniki, Njegove Sonate za violino solo, op. 27, so med najzahtevnejšimi in najbolj cenjenimi deli violinskega repertoarja. V svojih violinskih sonatah skladatelj združuje tehnično briljantnost z globoko emocionalno izražnostjo. Balada za violino solo, op. 27, št. 3, je posvečena romunskemu violinistu Georgesu Enescuju. Ysaye v tem delu raziskuje tehnične in zvokovne možnosti violine kot solističnega instrumenta.

Richard Strauss (1864-1949) je bil nemški skladatelj in dirigent, znan po svojih simfoničnih pesnitvah, operah in delih za orkester. Večer bomo zaključili z njegovo sonato za violino in klavir op. 18, v Es-duru. Napisana leta 1887, ta sonata predstavlja eno redkih Straussovih komornih del in prikazuje njegov talent že v zgodnjem obdobju skladateljske kariere. Sonato zaznamujejo izrazite melodije, bogate harmonije in živahna energija. Strauss z mojstrskimi modulacijami in kontrastnimi temami ustvari širok spekter čustev skozi sonato.



Nastopajoči

Jelena Pejić, violina
doc. Sae Lee, klavir

Jelena Pejić se je po končani Šoli za glasbene talente v Ćupriji (Srbija) leta 2018 vpisala na Akademijo za glasbo v Ljubljani. Po končanem dodiplomskem študiju v razredu prof. Monike Skalar je študij nadaljevala pri prof. Vasiliju Meljnikovu.
Kot solistka je nastopila s Simfoničnim orkestrom RTV in orkestrom Slovenske filharmonije, s katerimi je izvedla violinska koncerta J. Brahmsa in P. I. Čajkovskega. Za izvedbo koncerta P. I. Čajkovskega je leta 2023 prejela Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. Slovenskemu občinstvu se je predstavila na solističnih recitalih v organizaciji Festivala Ljubljana (Mladi virtuozi, januar 2024), Glasbene mladine Ljubljanske (Mladi mladim, januar 2023) in Akademije za glasbo (Solo e da camera, maj 2022). Kot članica Tria Sestuna, Godalnega seksteta Akademije za glasbo, klavirskega kvinteta Astra in godalnega kvarteta Dissonance je nastopila na koncertnih v organizaciji GML, Akademije za glasbo (Solo e da camera) in Društva slovenskih skladateljev.
V letih 2021, 2022 in 2023 je nastopila kot koncertna mojstrica Simfoničnega orkestra Akademije za glasbo. Prav tako redno sodeluje z orkestri Slovenske filharmonije, RTV,  SNG Opera in balet Ljubljana in orkestrom Slovenskega komornega gledališča.
Izpopolnjevala se pri številnih profesorjih, kot so Wonji Kim – Ozim, Vasilij Meljnikov, Tymur Melnyk, Sreten Krstić, Janez Podlesek, Volodja Balžalorsky in številni drugi.

„Sae Lee (Japonska) je ena izmed najbolj iskanih kolaborativnih pianistk svoje generacije. Njena sposobnost subtilne interakcije z glasbeniki, izjemno obvladovanje instrumenta in vrhunski umetniški nivo začarata občinstvo“ (časopis Mainichi)
Sae je nastopila na odrih pomembnih festivalov in dogodkov kot Klavirski festival Enghien (Francija), na mednarodni konferenci Nevada-Semipalatinsk pod pokroviteljstvom kazahstanske vlade in UNESCA ter v televizijskem programu japonske nacionalne televizije NHK Classic Club. Kot solistka je koncertirala s Sofijsko in Plevensko filharmonijo, orkestrom Kansai, orkestrom Opus sinfonia iz Osake in Orkestrom Slovenske filharmonije, s katerim je izvedla Simfonijo Turangalila O. Messiaena.
Umetniško sodeluje z baletnimi plesalci svetovnega slovesa, kot so Aurelie Dupont (direktorica in prva balerina Baleta Pariške nacionalne opere), Kevin O Hare (direktor londonskega Kraljevskega baleta) in Rachel Beaujean (umetniüka direktorica Nizozemskega nacionalnega baleta).
Pianistka Sae Lee je po študiju na Šoli za glasbo Toho Gakuen v Tokiu z odliko diplomirala iz klavirja in komorne glasve na Conservatoire National Superieur de Musique de Paris pri Michelu Beroffu in Ericu Le Sageu. Je prvonagrajenka več tekmovanj, med njimi mednarodnih tekmovanj Citta di Padova in Albert Roussel ter tekmovanj komorne glasbe Fnapec v Franciji, Carlo Soliva v Italiji in Cidade de Alcobaca na Portugalskem.
Za seboj ima solistične recitale in sodelovanja z orkestri ter komornimi zasedbami po Evropi in na Japonskem. Zaposlena je na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani.

Na vrh