7. Mednarodni teden Oddelka za kompozicijo in glasbeno teorijo

24.11.2020
09:00
Akademija za glasbo
Delavnice potekajo preko spleta

URNIK

KNJIŽICA 7. MEDNARODNEGA TEDNA ODDELKA ZA KOMPOZICIJO IN GLASBENO TEORIJO

 

Vabljeni na predavanja:

Petek, 27. november
Prof. Almasi-Toth
1. predavanje: 9.00–10.30
1. predavanje: 10.45–12.15)
https://uni-lj-si.zoom.us/j/96033087263?pwd=VU50YzFIOVFWUk5wOWYxZXlxM1pLQT09

 

Petek, 27. november
Prof. Jenejčič Fürst
1. predavanje: 14.00–15.30
2. predavanje: 15.45–17.15
https://uni-lj-si.zoom.us/j/95068374386?pwd=YUpqNHZVenRwUWRtK0JTTzVjRWc0Zz09

 

Sobota, 28. november
Prof. Eva Hribernik

1. predavanje: 9.00–10.30
2. predavanje: 10.45–12.15
https://uni-lj-si.zoom.us/j/97119305981?pwd=UmFkNk9BMWovMndDOERvNXZRZ203QT09

 

Med 24. in 28 novembrom bo UL Akademija za glasbo v sodelovanju z UL Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo že tretjič – tokrat zaradi pandemije Covid-19 na daljavo – organizirala Operno delavnico z vrsto predavanj s področja opernega ustvarjanja in poustvarjanja, ki bo tudi tokrat predstavljala uvodni dogodek v nov cikel projekta mini oper. Vodilni predavatelj bo britanski skladatelj in profesor na londonski Guildhall School of Music and Drama Stephen McNeff. Predavanji o odrski postavitvi sodobnih oper, odrskem gibu in režiji bo izvedel direktor Madžarske nacionalne opere in predavatelj na budimpeški Liszt Academy Andras Almasi-Toth. O razumevanju in občutenju glasu bo predavala naša profesorica petja Barbara Jernejčič Fürst, o oblikovanju karakterjev v operi pa operna režiserka in dramaturginja Eva Hribernik. Od konca oktobra že poteka povezovanje ustvarjalnih parov med libretisti z UL AGRFT in skladatelji z UL AG. V okviru delavnice bodo sodelujoči ustvarjalci in pevci prejeli obilo informacij, postavljeni bodo v različne situacije, vživeti se bodo morali v določene okoliščine in jih izraziti z besedo, glasbo in gibom. Po delavnici bo do februarja 2021 potekalo ustvarjanje libretov, zatem pa komponiranje glasbe. Rok za oddajo komornih oper v trajanju okrog 15 minut bo 10. septembra 2021. V naslednjem študijskem letu bo stekel študij izbranih del, premiera pa je načrtovana v januarju 2022. Takrat bo v okviru mednarodne turneje projekt gostoval tudi v okviru Opera-Exam-Festival v Budimpešti.

Prof. Dušan Bavdek

 

Skladatelj Stephen McNeff je bil rojen na Irskem in odraščal v Walesu. Po študiju na Kraljevi akademiji za glasbo je sodeloval s številnimi britanskimi in kanadskimi gledališči. Veliko se je ukvarjal z glasbo za gledališče, komponiral je opere in koncertna dela po naročilu uglednih ustanov, kot so Kraljeva operna hiša, BBC Simfoniki, Simfonični orkester iz Bournemoutha in Irski komorni zbor. McNeffov opus obsega komorna in simfonična dela ter dela za glasbeno gledališče. Kot operni skladatelj je prav posebej zaslovel z delom Clockwork leta 2004. V produkciji SKGG smo v sezoni 2016/17 lahko slišali njegovo otroško opero Nežni velikan/Gentle Giant, Onkraj vrta/Beyond the Garden pa je njegovo tretje večje sodelovanje s pesnico Aoife Mannix. McNeffova dela izhajajo pri založbi Peters. Kot predavatelj je gostoval na mojstrskih delavnicah operne ustvarjalnosti in produkcije na londonskem Kolidžu svete Trojice, šoli za glasbo in gledališče Guildhall, Kraljevi irski glasbeni akademiji ter ljubljanski Akademiji za glasbo.

Eva Hribernik deluje kot gledališka in operna režiserka tako v slovenskem kot mednarodnem prostoru. Po končanem študiju dramaturgije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, je diplomirala iz operne režije na Accademia per L’Opera Italiana v Veroni. V letu 2014 je uprizorila sodobno slovensko opero za otroke Kaznovana radovednost, skladatelja Pavla Šivica. Leta 2015 je bila v Rimu izbrana na Tekmovanju za režiserje, v okviru katerega je v Teatro Elettra režirala sodobno italijansko dramo Gianluca Arene Cenere, v Veroni pa je v Palazzo Camozzini  istega leta uprizorila Figarovo svatbo, W. A. Mozarta. V letu 2016 je opravila avdicijo za gledališke režiserje v Teatro Due v Parmi za projekt Alta formazione per il Teatro – Casa degli Artisti, v okviru katerega je kot asistentka režije sodelovala pri uprizoritvi dveh produkcij: Gayevi Beraški operi in Evripidovi Alkestidi. V Modeni vsako leto vodi seminar scenske interpretacije za operne pevce v okviru Kulturnega društva ALEF in Mojstrskega tečaja s tenoristom Chrisom Merrittom. Leta 2016 je režirala Pod svobodnim soncem, sodobno opero skladatelja Toma Kobeta. V letu 2017 je uprizorila operno črno komedijo za tri igralce in tri privide Božji delec, skladatelja Pavla Mihelčiča in libretista Milana Dekleve. V istem letu je v SNG Opera in balet Ljubljana uprizorila komorno opero Ada, skladatelja Tomaža Sveteta, na dramski tekst Iva Svetine, ter romantično opero Deseti brat, skladatelja Aleša Makovca. V letu 2018 je poleg pustolovskega muzikala Madagascar, režirala tudi operno-baletno pravljico Gospod in hruške, skladatelja Dušana Bavdka ter Nymanovo komorno opero Mož, ki je imel ženo za klobuk, ki je bila uprizorjena v SNG Opera in balet Ljubljana. V koprodukciji AG in AGRFT UL je vodila in režirala produkcijo Mini opere II., s katero so v januarju in februarju 2019 gostovali v Ljubljani, Budimpešti in Brnu. Junija 2019 je režirala glasbeno-gledališko predstavo Ex-Odus radosti, skladateljice Natashe Bogojevič, ki je bila premierno uprizorjena v Stari mestni Elektrarni v Ljubljani. V oktobru 2019 je za svoje opravljeno delo na kulturnem in umetniškem področju prejela mednarodno nagrado Premio Internazionale Universum Donna 2019, ki jo je podelila strokovna in mednarodna žirija Universum Academy Switzerland – International University of Peace. Decembra 2019 je v Cankarjevem domu v Ljubljani režirala opero Snežna kraljica, angleškega skladatelja Matthewa Kinga, v KC Semič pa je uprizorila prvo tamburaško opero na svetu, skladatelja Gregorja Zagorca, Ambrož in Katarina. Januarja 2020 je v Cankarjevem domu Ljubljana uprizorila glasbeno igro Afriški živalski raj, skladatelja Antona J. Kropivška.

Barbara  Jernejčič Fürst (mezzosopran), je na graški Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost z odliko končala študij zborovskega dirigiranja in glasbeno dramskega upodabljanja, ter pridobila naziv magistre umetnosti. Bila je članica Flamskega opernega studia v belgijskem Gentu in štipendistka Steans Instituta for Young Artists v okviru festivala Ravinia v Chicagu in se izpopolnjevala na mojstrskih tečajih pri M. Lipovšek, Ch. Ludwig, D. Fischer-Diskauu, M. Martinuju, R. Piernayu ter, za baročno petje, pri B. Schlick in Ch. Roussetu. Na odrih Flamske opere v Gentu in Antwerpnu, dunajske Komorne opere in v Theather an der Wien, ter Ljubljanske in Mariborske opere se je predstavila v različnih opernih vlogah. Kot koncertna pevka je sodelovala na vseh vidnih slovenskih festivalih, ter na festivalih Carintische Sommer, Steirischer Herbst, Zagrebški bienale, Klangwerktage Hamburg, Wien Modern, Bregenzer Festspiele, Styriarte, Echi lontani, Frühling Festival in Musikverein ... Nastopa z različnimi dirigenti in orkestri, ter ansambli (Slovenska filharmonija, simfoniki RTV, Armonico Tributo Austria, La petite bande, Solamente naturali, Musica Aeterna, Slowind, Ensemble Mosaik, Klangforum, Tonkünstlerorchester, ORF Radio-Symphonieorchester Dunaj …). V  bogati koncertni zgodovini je poustvarila največja dela glasbene zakladnice. Je ena redkih izvajalk osredotočenih na dela sodobnih slovenskih skladateljev in skladateljic (preko 50 prvih in praizvedb). Za domače in tuje založbe je Barbara Jernejčič Fürst poustvarila dela na več kot 10 zgoščenkah ter izdala 4 samostojne zgoščenke pretežno posvečene slovenskemu samospevu 20. in 21. st. Je profesorica solopetja na Akademiji za glasbo.

András Almási-Tóth je leta 1997 diplomiral in kasneje še doktoriral na Univerzi za gledališče in film, že pred tem se je aktivno izobraževal na področju gledališke režije. Je izredni profesor na Akademiji za glasbo Franz Liszt v Budimpešti, kjer skrbi operni program. Poučeval je na več eminentnih univerzah po Madžarski, med njimi naj omenimo Univerzo za gledališče in film v Budimpešti, Protestantsko univerzo Gáspár Károli, Filozofsko fakulteto, Metropolitan University, Visoka šolai za glasbo in gledališče v Frankfurtu na Maini, Umetniška univerza v Berlinu, Konservatorij za glasbo Luigi Cherubini v Firencah … Kot režiser je poskrbel za zavidljivo število adaptacij in svetovnih praizvedb sodobnih del v Komornem gledališču v Budimpešti. Deluje kot dramaturg in režiser gledališča Operetta Theatre v Budimpešti, v gledališčih v Kaposváru, Sopronu, Szegedu, Debrecenu, Egerje, Kaposváru, nemškem Ludwigshafnu, in Ansambla za sodobni ples v Szegedu. Od leta 2010 deluje predvsem na področju opere, njegove operne produkcije so zaživele v Madžarski državni operi, gledališču Erkel, Akademiji za glasbo Franz Liszt v Budimpešti, operi v  Wrocławu in Glasbenem centru v Budimpešti. Je prejemnik najvišjih državnih nagrad s področja umetnosti, od leta 2018 je umetniški direktor Madžarske državne opere.

 

   

 

Na vrh