BRASS 'n ROLL

08.02.2022
19:30
Škerjančeva dvorana KGBL, Ižanska cesta 12
A joint Erasmus+ BIP project

Brass`n Roll je nov mednarodni projekt Trobilnega ansambla UL AG, ki je tokrat k sodelovanju povabil tudi študente sestrskih akademij iz Budimpešte in Zagreba. 24 študentov, po 8 z vsake od njih, se je lani jeseni srečevalo na virtualnih predavanjih in predstavitvah. Do 1. decembra 2021 je 6 študentov kompozicije, po dva z vsake akademije, pisalo krajše skladbe za pričujočo zasedbo, zadnja dva meseca pa so instrumentalisti pripravljali program najprej na sekcijskih vajah na domačih akademijah, potem pa od petka do danes v Ljubljani na UL Akademiji za glasbo.
Umetniški vodja projekta prof. Roland Szentpáli je sestavil privlačen spored, ki prinaša preplet novitet študentov kompozicije in Rameaujevih del.
Jutri se ansambel odpravlja na turnejo s koncertoma v Budimpešti 9. in v Zagrebu 10. februarja. Koncert v Budimpešti bo služil tudi kot protokolarna obeležitev slovenskega kulturnega praznika, na katero bo Veleposlaništvo RS na Madžarskem povabilo tamkajšnji diplomatski zbor.

Spored:

Jean Philippe Rameau
UVERTURA K OPERI ZAÏS

Tamás Barnabás Bánó*
VANITAS – deklica je plesala do smrti

Maja Čerček***
NA HRIBRU

Aurés Moussong*
KRAKATOA

∙ ∙ ∙

Jean Philippe Rameau
ORAGE iz opere Platée

Josip Prajz**
BIO BIH MJED STO JEČI

Kristof Strnad***
LUX ET TENEBRAE

Sara Jakopović**
BRASS AND BEYOND

*Akademija za glasbo Franza Liszta, Budimpešta
**Glasbena akademija Univerze v Zagrebu
***Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani


Glasbeniki:
trobenta
Lovro Čutić, Patrik Palić, Luka Halužan, Marko Mumlek, Filip Pavlić, Matej Vukić – Glasbena akademija Univerze v Zagrebu

rog
Gašper Okorn, Franci Šuštar, Sara Hartman, Hana Močnik – Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani 

pozavna
James Wolfe, Gergely Janák, Gergely Kedves, András Dénes – Akademija za glasbo Franza Liszta

tuba
Nándor Vincze, Jenő Lőrincz – Akademija za glasbo Franza Liszta 

tolkala | percussion
Aleksander Simionov, Inti Pucihar – Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani

Umetniški vodja in dirigent: Prof. Roland Szentpáli

Mentorji instrumentalistov:
Prof. Dario Teskera
Prof. Marin Zokić
Prof. Boštjan Lipovšek
Prof. Roland Szentpáli
Prof. Simon Klavžar

Mentorji skladateljev:
Prof. Jani Golob
Prof. Marko Mihevc
Prof. Gyula Fekete
Prof. Srečko Bradić
Prof. Berislav Šipuš

 

Tamás Barnabás Bánó
Vanitas – deklica je plesala do smrti | Vanitas – the maiden danced to death
Naslov Vanitas pomeni simbolično umetniško delo, ki prikazuje minljivost življenja, nesmiselnost užitka in gotovost smrti, kot pogost kontrast simbolom bogastva, minljivosti in smrti. V skladbi sem poskušal prikazati trenutek zemeljskih radosti v obliki grotesknega plesa. V madžarski ljudski baladi Deklica, ki je plesala do smrti ... je mladenka prisiljena celo noč plesati z razbojniki v baru, vse dokler se ne zgrudi mrtva padla na tla. To je program mojega dela. Temeljna glasbena ideja je bila razdelitev instrumentov v dve skupini, s čimer se je odprla možnost za preizkus
akustičnih zmožnosti zvočne materije. V procesu komponiranja sem uporabljal razširjene kompozicijske tehnike, razvnete ritmične igre, spremembe dinamike in neposredne melodične linije, kar ustreza trobilnim instrumentom.

Maja Čerček
Na hribru | On the hill
Pojdimo na kraj, kjer se preteklost prepleta s sedanjostjo. Pojdimo na kraj, kjer se zgodovina prepleta s sedanjostjo. Iz preteklosti vzemimo trenutke sreče, jih shranimo in iz njih poskusimo ustvariti nove, še lepše, v prihodnosti. Spomnimo se tudi na grenke utrinke preteklosti in se iz njih učimo. Razvijajmo se v smeri, kot nam jo narekuje usoda in ne pozabimo na upanje, ki ne sme nikdar umreti. Zatekajmo se v naravo, opazujmo njene vzorce in jih posnemajmo, saj ti niso nikoli napačni. Upajmo neustavljivo, živimo pošteno, ljubimo iskreno in ustvarjajmo
dobro.

Aurés Moussong
Krakatoa
Skladba je dobila ime po indonezijskem vulkanu Krakatoa. Njegov izbruh leta 1883 je znan kot eden najbolj smrtonosnih v zgodovini. Delo ima programski značaj, in obuja gibanje magme, njen počasen in vse bolj intenziven vzpon vse do uničujoče eksplozije, tej sledi nenaden tok lave, ki se sčasoma ohladi. Delo je razdeljeno na dva kontrastna dela. V prvem evociranje vulkana prinaša bogate ideje in materiale, kot so npr. preučevanje nizkih registrov, hitre in nestabilne spremembe dinamike, razširjene izvajalske tehnike za gostejšo teksturo itd.

Josip Prajz
Bio bih mjed što ječi
Navdih za nastanek skladbe Bio bih mjed što ječi (Sem le doneč gong ...) so verzi Prvega pisma Korinčanom apostola Pavla (Korinčani 13). Skladbo sestavljata začetni in končni tih del z dolgimi toni, s fade in in fade out efekti, kot nekakšno valovanje. Pojavi se interval čiste kvinte, kot hommage Brucknerju in začetku njegove Simfonije št. 4. Kontrastni temu so osrednji deli skladbe, tipični nenadni fortissimo ponavljajoče se pulziranje ter gosti in nizki tonalni bloki. V osrednjem delu kompozicije prevladuje aleatorika z alikvotnimi glissandi in perkusivnimi zvoki. Zaznati je mogoče obliko mostovne gradnje.

Krištof Strnad
Lux et tenebrae
Skladba pripoveduje zgodbo o svetlobi in temi. Poskušal sem ujeti koncept, ki opisuje, kako so lahko očitno nasprotne ali kontrastne sile dejansko komplementarne, medsebojno povezane in soodvisne v naravnem svetu, in kako se lahko med seboj povzdignejo in so odvisne ena od druge. Skladba se prične s sončnim vzhodom, ko sonce s svojimi žarki boža temne dele tal in se zaključi s sončnim zahodom, ko žarki na oranžnem nebu izginevajo, dokler ne prevlada tema.

Sara Jakopović
Brass and Beyond
Skladba Brass & Beyond raziskuje trobilni ansambel in vse njegove zmožnosti: močne koralne odseke v fortissimu z uporabo frullatov, tresenja, glissandov, kot tudi kontrastne pianissimo odseke z uporabo zračnih zvokov in razširjenih tehnik, kot so tleskanje z jezikom, pihanje zraka skozi obrnjen ustnik itd. V partituri so tudi deli, v katerih glasba nekoliko presega mojo osredotočenost na trobilne tehnike, npr. glasovni odseki, ki vodijo v pianissimo eterične odseke, v katerih drznost trobil nadomesti mehka in poetična struktura. V celotni skladbi smo priča kontrastu
med robustnimi in nežnimi, mehkimi deli, zaokroži jo razigran finale v mešanem taktovskem načinu.

NASLEDNJA KONCERTA
Sreda, 9. februar 2022, ob 19.00
Budimpešta, Akademija za glasbo Franza Liszta, Dvorana Solti 

Četrtek, 10. februar 2022, ob 19.00
Zagreb, Glasbena akademija Univerze v Zagrebu

 

 

Na vrh