MEDNARODNI TEDEN ODDELKA ZA STARO GLASBO (16.–21. 12. 2019)

16.12.2019
Palača Kazina, Velika dvorana

AKADEMIJA ZA GLASBO UNIVERZE V LJUBLJANI/UNIVERSITY OF LJUBLJANA ACADEMY FOR MUSIC

ODDELEK ZA STARO GLASBO/EARLY MUSIC DEPARTMENT

MEDNARODNI TEDEN ODDELKA ZA STARO GLASBO/INTERNATIONAL WEEK OF EARLY MUSIC DEPARTMENT

MEDNARODNI SIMPOZIJ »ČEMBALO DANES«/INTERNATIONAL SYMPOSIUM "HARPSICHORD TODAY"


LJUBLJANA, 16.-21. DECEMBER 2019

PROGRAM / PROGRAME
PALAČA KAZINA/PALACE KAZINA, Velika Dvorana /Great Hall, Kongresni trg 1, Ljubljana


Ponedeljek / Monday

16. 12. 2019, 19.30

KONCERT PROFESORJEV ODDELKA ZA STARO GLASBO Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani
CONCERT WITH PROFESSORS OF THE EARLY MUSIC DEPARTMENT of the University of Ljubljana Academy of Music

Monika Tóth – baročna violina/baroque violin
Mateja Bajt – kljunaste flavte/recorder
Lucia Rizzello – baročna flavta/baroque flute
Kaja Kapus – baročno violončelo/baroque violoncello
Matina Okoliš – čembalo/harpsichord
Egon Mihajlovič – čembalo/harpsichord


Joseph Bodin de Boismortier (1689–1755)
CONCERTO A CINQ PARTIES v e-molu/in E minor, PB 441
Allegro
Adagio
Allegro

Georg Friedrich Händel (1685–1759)
TRIOSONATA v h-molu za flavto traverso, violino in generalbas/in H minor for flute traverso, violin and basso continuo, HWV 386b
Andante
Allegro
Largo
Allegro

Georg Philipp Telemann (1681–1767)
TRIOSONATA v a-molu za kljunasto flavto, violino in generalbas/in A minor for recorder, violin and basso continuo, TWV 42:a4
Largo
Vivace
Affettuoso
Allegro

Willem de Fesch (1687–1761)
SONATA št. 5 v D-duru za violončelo in generalbas/No. 5 in D major for cello in basso continuo, op. 13
Siciliana. Andante
Allemanda. Comodo
Minuetto I – Minuetto II

François Couperin (1668–1733)
À DEUX CLAVECINS za dva čembala/for two harpsichords
Allemande
La Létiville
La Juillet
Musétes de Choisi et de Taverni

Johann Joachim Quantz (1697–1773)
TRIO SONATA v C-duru za kljunasto flavto, prečno flavto in generalbas/in C major for recorder, traverso and basso continuo
Affettuoso
Alla breve
Larghetto
Vivace

Georg Philipp Telemann (1681–1767)
SONATA à 4 v d-molu/in D minor, TWV 43:d1
Andante
Vivace
Largo
Allegro



Torek/Tuesday

17. 12. 2019, 17.00

RESONET IN LAUDIBUS

Božični koncert Ansambla kljunastih flavt Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani in predstavitev instrumentov consorta Adriana Browna/Christmas concert and presentation of new owned recorder consort by Adrian Brown with the recorder ensemble of University of Ljubljana Academy of Music
Umetniška vodja: doc. Mateja Bajt/Directed by Assist. Prof. Mateja Bajt
 
Študenti Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani/Students of the University of Ljubljana Academy of Music:
Ana Birsa Krušec
Marjana Jocif
Urban Klančar
Meta Turk
Nika Volčjak

Diplomantki Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani/Graduates of University of Ljubljana Academy of Music:
Una Košir
Kristina Martinc

Dijaka Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana/Students of the Conservatory for Music and Ballet Ljubljana:
Eva Majcen
Erazem Žganjar

Mentorica: doc. Mateja Bajt/Mentor: Assist. Prof. Mateja Bajt


Program/Programme:

Cesario Gussago (deloval/Floruit 1599–1612)
SONATA ‘LA LEONA’

Johann Groh (ok./ca 1575–1627)             
INTRADA IX

William Brade (1560–1630)
ALLMAND

Johannes Ciconia (ok./ca 1370–1412)
UNA PANTHERA

Guillaume Dufay (ok./ca 1397–1474)
VERGENE BELLA

John Dunstable (ok./ca 1390–1453)
AVE MARIS STELLA
QUAM PULCHRA ES
SPECIOSA FACTA ES

Paul Hofhaimer (1459–1537)        
AVE MARIS STELLA

Josquin des Prez (ok./ca 1450/55–1521)
LA SPAGNA

Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525–1594)
RICERCAR DEL PRIMO TUONO

Johann Caspar Ferdinand Fischer (1656–1746)
RICERCAR PRO TEMPORE ADVENTUS

Anthony Holborne (ok. 1545–1602)
PAVAN, NOWELL’S GALLIARD
THE FRUIT OF LOVE
THE TEARES OF THE MUSES
AS IT FELL ON A HOLIE EVE
ANGELUS AD PASTORES

Cipriano de Rore (1515/16–1565) / Giovanni Battista Bovicelli (ok./ca 1550–1594)
ANGELUS AD PASTORES 

JACOBUS GALLUS (1550–1591)
RESONET IN LAUDIBUS 

Michael Praetprius (1571–1621)
RESONET IN LAUDIBUS 

Gisbert van Steenwick (1642–1679)
PUER NATUS IN BETLEHEM 

Friedrich Wilhelm Zachow (1663–1712)
IN DULCI JUBILO


Isaac Posch (ok./ca 1580–1622)
ECCE DOMINUS VENIET 
O QUAM PULCHRA ES
SURGE, PROPERA AMICA MEA
CANTATE DOMINO
PARATUM COR MEUM
HODIE CHRISTUS NATUS EST

Giovanni Gabrieli (1557–1612)
CANZON 'SOL-SOL-LA-SOL-FA-MI'


V okviru Mednarodnega tedna Oddelka za staro glasbo Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani se bo s celovečernim koncertom prvič predstavil ansambel kljunastih flavt pod vodstvom doc. Mateje Bajt. Letos obeležujemo desetletnico uvedbe študija kljunaste flavte v Sloveniji in ob tej priložnosti smo povabili k sodelovanju tudi diplomantki Akademije za glasbo ter dijaka Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, ki bosta v prihodnjih letih zagotovo nadaljevala svojo glasbeno pot na glasbenih univerzah.

Hvaležni smo vodstvu Akademije za glasbo (predvsem nekdanjemu in zdajšnjemu dekanu, prof. Andreju Grafenauerju in prof. Marku Vatovcu) za posluh in pridobitev renesančnih instrumentov, ki so ročno delo svetovno priznanega mojstra Adrana Browna. Instrumenti so izdelani po vzoru originalov modela Bassano, ki so hranjeni na Dunaju in v Veroni. Celotni set instrumentov obsega dvanajst flavt v velikostih od d-soprana do B-basa in tako ponuja možnost izbire različnih kombinacij glede na zvrst in karakter skladb.

Tudi drugi set predstavlja ročno izdelane kopije renesančnih flavt iz zbirke dunajskega muzeja glasbenih instrumentov. Le-te so delo legendarnega izdelovalca Boba Marvina, ki je imel prvi priložnost izmeriti dragocene ohranjene instrumente ter po njih izdelati replike. Obsega ravno tako celotno paleto flavt različnih velikosti, največji med njimi, veliki bas, meri skoraj 2 m. Za izposojo instrumentov smo hvaležni prof. Hansu Marii Kneihsu, slovitemu nekdanjemu profesorju dunajske Univerze za glasbo in dolgoletnemu vodji ansambla Wiener Blockflötenensemble, za katerega je bil ta set tudi ustvarjen. Trenutno je v rabi slovenskega ansambla Le Phénix, ki že vrsto let deluje pod vodstvom doc. Mateje Bajt. Članice ansambla so njene diplomantke Akademije za glasbo v Ljubljani.

Vsa predstavljena izvirna zgodovinska glasbila so v slovenskem prostoru edinstvena in omogočajo historično izvedbo skladb, ki zaživijo predvsem na podlagi raziskav historične izvajalske prakse in interpretacije različnih slogov.

Nocojšnji izbor skladb črpajo nastopajoči iz bogate zakladnice glasbe Ars nove, renesančne polifonije in plesne homofone ter vokalne glasbe; v tistem času je bila namreč pogosta praksa, da so različni instrumentalni sestavi posegali tudi po glasbi, pisani prvotno za vokalne ansamble. Plesna glasba bo izvajana v povezavi s preprostimi tolkali, kot je bilo običajno v obdobju renesanse. Predstavili bomo tudi nekaj božičnih motetov slovenskih renesančnih skladateljev Jacobusa Gallusa in Isaaca Poscha.

S programom vam želimo predstaviti čim širši barvnozvočni spekter ansambla kljunastih flavt v vsej njegovi lepoti in šarmu ter vas v blagozvočju in disonantno-konsonantnih kontrastih popeljati skozi neskončno široko paleto občutenj lepote v vseh niansah, hkrati pa vam z božično obarvano vsebino pričarati čudovito predpraznično vzdušje Velike skrivnosti. Naj odmevajo hvalnice!

V okviru Mednarodnega tedna Oddelka za staro glasbo Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani se bo s celovečernim koncertom prvič predstavil ansambel kljunastih flavt pod vodstvom doc. Mateje Bajt. Letos obeležujemo desetletnico uvedbe študija kljunaste flavte v Sloveniji in ob tej priložnosti smo povabili k sodelovanju tudi diplomantki Akademije za glasbo ter dijaka Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, ki bosta v prihodnjih letih zagotovo nadaljevala svojo glasbeno pot na glasbenih univerzah.

Hvaležni smo vodstvu Akademije za glasbo (predvsem nekdanjemu in zdajšnjemu dekanu, prof. Andreju Grafenauerju in prof. Marku Vatovcu) za posluh in pridobitev renesančnih instrumentov, ki so ročno delo svetovno priznanega mojstra Adrana Browna. Instrumenti so izdelani po vzoru originalov modela Bassano, ki so hranjeni na Dunaju in v Veroni. Celotni set instrumentov obsega dvanajst flavt v velikostih od d-soprana do B-basa in tako ponuja možnost izbire različnih kombinacij glede na zvrst in karakter skladb.

Tudi drugi set predstavlja ročno izdelane kopije renesančnih flavt iz zbirke dunajskega muzeja glasbenih instrumentov. Le-te so delo legendarnega izdelovalca Boba Marvina, ki je imel prvi priložnost izmeriti dragocene ohranjene instrumente ter po njih izdelati replike. Obsega ravno tako celotno paleto flavt različnih velikosti, največji med njimi, veliki bas, meri skoraj 2 m. Za izposojo instrumentov smo hvaležni prof. Hansu Marii Kneihsu, slovitemu nekdanjemu profesorju dunajske Univerze za glasbo in dolgoletnemu vodji ansambla Wiener Blockflötenensemble, za katerega je bil ta set tudi ustvarjen. Trenutno je v rabi slovenskega ansambla Le Phénix, ki že vrsto let deluje pod vodstvom doc. Mateje Bajt. Članice ansambla so njene diplomantke Akademije za glasbo v Ljubljani.

Vsa predstavljena izvirna zgodovinska glasbila so v slovenskem prostoru edinstvena in omogočajo historično izvedbo skladb, ki zaživijo predvsem na podlagi raziskav historične izvajalske prakse in interpretacije različnih slogov.

Nocojšnji izbor skladb črpajo nastopajoči iz bogate zakladnice glasbe Ars nove, renesančne polifonije in plesne homofone ter vokalne glasbe; v tistem času je bila namreč pogosta praksa, da so različni instrumentalni sestavi posegali tudi po glasbi, pisani prvotno za vokalne ansamble. Plesna glasba bo izvajana v povezavi s preprostimi tolkali, kot je bilo običajno v obdobju renesanse. Predstavili bomo tudi nekaj božičnih motetov slovenskih renesančnih skladateljev Jacobusa Gallusa in Isaaca Poscha.

S programom vam želimo predstaviti čim širši barvnozvočni spekter ansambla kljunastih flavt v vsej njegovi lepoti in šarmu ter vas v blagozvočju in disonantno-konsonantnih kontrastih popeljati skozi neskončno široko paleto občutenj lepote v vseh niansah, hkrati pa vam z božično obarvano vsebino pričarati čudovito predpraznično vzdušje Velike skrivnosti. Naj odmevajo hvalnice!

doc. Mateja Bajt

 

Torek/Tuesday
17. 12. 2019, 19.30

ČEMBALISTIČNI RECITAL/HARPSICHORD RECITAL

STÉPHANE BÉCHY, čembalo/harpsichord

Program/Programme:

Jacques Duphly (1715–1789)
SKLADBE ZA ČEMBALO/PIECES FOR HARPSICHORD

IZ PRVE KNJIGE/FROM THE FIRST BOOK, 1744
Allemande
La Boucon – courante
Rondeau

IZ DRUGE KNJIGE/FROM THE SECOND BOOK, ok./ca 1748
La De Vatre
La De Beuzeville
La D’Héricourt

IZ TRETJE KNJIGE/FROM THE THIRD BOOK, ok./ca 1756
La Forqueray
Les Graces
La De Belombre

IZ ČETRTE KNJIGE/FROM THE FOURTH BOOK, ok./ca 1768
La De Drummond
La Pothoüin
La Du Bucq



Sreda/Wednesday
18. 12. 2019, 15.00

KONCERTNO PREDAVANJE/LECTURE RECITAL

Prof. Corrado de Bernart, čembal/harpsichord

Program/Programme:
Carl Philipp Emanuel Bach

v sodelovanju s/with partitipation of Prof. Lucia Rizzello, baročna flavta/baroque flute

Poklon življenju in delu enega največjih glasbenih genijev svojega časa. Njegov izjemen vpliv na velike klasične skladatelje in zgodba o njegovi usodi./A reconnaissance of life and works of one of the most brilliant musicians of his period. His profound influence on the great classical authors and the story of his fortune.



 



18. 12. 2019, 17.00

OKROGLA MIZA, »Čembalo danes«/CONFERENCE AND ROUND TABLE "Harpsichord Today"


Četrtek/Thursday
19. 12. 2019, 17.00

Čembalistični recital/Harpsichord Recital

Martina Okoliš, čembalo/harpsichord


Program/Programme:

Henry Purcell (1659–1695)
CHACONE IN G
GRAUND IN GAMUT
GRAUND IN C

François Couperin (1668–1733)
L'AUSONIÉNE
L'EXQUISE
LES PETIT MOULINS À VENT
LA RAPHAÈLE
SECONDE COURANTE

Jacques Duphly (1715–1789)
LA FORQUERAY
MEDÉE
RONDEAU IN D
LA FELIX
LA BOUCON
CHACONNE

Claude-Bénigne Balbastre (1724–1799)
LA DE CAZE
LA D'HERICOURT
LA MONMARTEL OU LA BRUNOYS
LA SUZANNE



19. 12. 2019, 19.30

GLASBENO POPOTOVANJE PO 17. STOLETJU/Musical travel in the 17th Century

Monika Tóth – baročna violina/baroque violin
Kaja Kapus – baročno violončelo/baroque cello
Izidor Erazem Grafenauer – teorba/theorbo
Egon Mihajlović – čembalo/harpsichord

Giovanni Antonio Pandolfi Mealli (1624–1670)
SONATA ‘LA CESTA’

Marco Uccellini (1603–1680)
SONATA ‘LA LUCIMINICA CONTENTA’

Giovanni Antonio Pandolfi Mealli  
SONATA ‘LA CASTELLA’

Johann Schop (1590–1667)
LACHRIMAE PAVAEN

Nicola Matteis (1650–1714)
SUITA IZ KNJIGE ‘PESMI ZA VIOLINO’/SUITE FROM THE BOOK ‘AYRES FOR THE VIOLIN’

Antonio Alessandro Boncompagno Stradella (1639–1682)
SONATA ZA VOLINO SOLO IN GENERALBAS/FOR VIOLIN AND BASSO CONTINUO



Petek/Friday
20. 12. 2019, 17.00

Koncertno Predavanje/Lecture Recital
„The viennaise bassoctave“ – prezentacija dunajskega bas-oktavnega čembala 17. stoletja/Presentation of Viennaise Bassoctave Harpsichord

Študenti čembala Umetniške univerze iz Gradca/Harpsichord students of University of Arts Graz
Mentor in moderator: prof. Michael Hell/Mentor and Moderation: Prof. Michael Hell


20. 12. 2019, 19.30

KRALJEVI KONCERTI FRANÇOISA COUPERINA/François Couperin Concerts Royaux

Mateja Bajt – kljunaste flavte/recorder
Egon Mihajlovič – čembalo/harpsichord


François Couperin (1668–1733)
CONCERTS ROYAUX & LES GOÛTS-RÉUNIS OU NOUVEAUX CONCERTS

KONCERT ŠT. 1/CONCERTO NO. 1             
Prélude (Gravement)
Allemande (Légérement)
Sarabande (Mesuré)
Gavotte (Notes égales et Coulées)
Gigue (Légérement)
Menuet en Trio


KONCERT ŠT. 14/CONCERTO NO. 14            
Gravement
Allemande (Vivement)
Sarabande (Grave)
Fuguéte

KONCERT ŠT. 18/CONCERTO NO. 18
Majestueusement, Sans trop de lenteur
Allemande (Fiérement, Sans lenteur)
Seconde Allemande (Plus Légere)
Courante, 2eme Courante
Sarabande (Tres grave, et tres marquée)
Gigue (Lourée)
Rondeau

KONCERT ŠT. 4/CONCERTO NO. 4    
Prélude (Gravement)
Allemande (Légérement)
Courante Françoise (Galament)
Courante a L'italiéne (Pointé – Coulé)
Sarabande (Tres tendrement)
Rigaudon (Légérement, et marqué)
Forlane Rondeau (Gayement)
                


Sobota/Saturday

21. 12. 2019, 17.00

Koncert udeležencev mojstrskih tečajev mednarodnega tedna in študentov čembala na Oddelku za Staro glasbo akademije za glasbo Univerze v Ljubljani in Umetniške univerze iz Gradca/Final Concert of the Participants Harpsichord Students of the University of Arts Graz and University of Ljubljana Academy of Music

MOJSTRSKI TEČAJI/MASTERCLASSES

Ponedeljek/Monday, 16. 12. 2019  
15.00–19.00

Torek/Tuesday, 17. 12. 2019
10.00–13.00
14.30–17.00

Sreda/Wednesday 18. 12. 2019
10.00–13.00

Četrtek/Thursday, 19. 12. 2019
10.00–13.00
14.30–17.00

Petek/Friday, 20. 12. 2019
10.00–13.00
14.30–17.00

Sobota/Saturday, 21. 12. 2019
10.00–13.00

Prof. Stéphane Béchy, Konservatorij za glasbo/Conservatory of Music, Caen
Prof. Chiara Tiboni, Konservatorij za glasbo/Conservatory of Music 'Licinio Refice, Frosinone
Prof. Corrado De Bernart, Konservatorij za glasbo/Conservatory of Music ‘Tito Schipa’, Lecce
Prof. Michael Hell, Kunstuniversität Graz/Umetniška univerza, Gradec

Na vrh