KVARTET PERPETUUM in TRIO SETSUNA

18.03.2022
19:30
Mestna hiša, Rdeča dvorana, Mestni trg 1
Solo e da camera

KVARTET PERPETUUM
Urška Gutnik, violina
Nuša Rejc, violina
Manica Slapšak, viola
Urša Roš, violončelo
Mentor: doc. Janez Podlesek
Spored:
Antonín Dvořák: Godalni kvartet št. 12 v F-duru, op. 96, »Ameriški«
Allegro ma non troppo
Lento
Molto Vivace
Finale. Vivace ma non troppo

*** 

TRIO SETSUNA
Jelena Pejić, violina
Arijan Mačak, saksofon
Ivan Kukurić, klavir
Mentorica: doc. Sae Lee
Spored:

Jean-Luc Defontaine: Couleurs d’un Rêve
Darius Milhaud: Suita za klarinet, violino in klavir op. 157b (prir. Arijan Mačak)
Overture
Divertissement
Jeu
Introduction et final

Gašper Muženič: Hopscotch

 

Godalni kvartet št. 12 v F-duru, op. 96, »Ameriški« je poleg Simfonije Iz novega sveta eno najbolj priljubljenih del češkega skladatelja Antonina Dvořáka in tudi ena najbolj znanih skladb v repertoarju godalnega kvarteta. Skladatelj je kvartet napisal leta 1893 med počitnikovanjem v mestu Spillville v Iowi. Partituro je dokončal v samo 15 dneh in jo zaključil s komentarjem: »Hvala bogu! Zadovoljen sem. Hitro je bilo.« Kvartet je podnaslovljen »Ameriški«, saj v njem kar mrgolijo številni zvočni vplivi, ki izhajajo iz glasbene zakladnice Afroameričanov. Premierno je bil izveden leta 1894 v Bostonu in to z velikim uspehom. Dvořák je vanj vnesel tipične ameriške zvočne primesi, tako v melodijo kot tudi v ritmično zasnovo. V izobilju sta zastopana pentatonika in sinkopiran ritem, ki ju je obdelal na edinstven način, značilen za njegov glasbeni jezik.

Jean-Luc Defontaine (1954–2019) je bil francoski skladatelj, ki je po študiju na Pariškem konservatoriju pisal za številne zasedbe. V skladbi Couleurs d'Un Reve, v prevodu Barve sanj, glasbeno slika dogodke v sanjah in barve, ki jih spremljajo, pri čemer uporablja številne impresionistične kompozicijske tehnike.

Suita za klarinet, violino in klavir Dariusa Milhauda (1892–1974) izvira iz incidentalne glasbe, ki jo je francoski skladatelj napisal za gledališko igro Potnik brez prtljage (1936). Glasbo iz zaključka je še istega leta preoblikoval v štiristavčno suito, katere posamični stavki se karakterno razlikujejo. Značilnost Milhaudovih kompozicij je prisotnost elementov jazza in brazilske glasbe, ki se pojavijo tudi v Suiti.

Hopscotch je stavek iz suite krajših kompozicij slovenskega skladatelja Gašperja Muženiča (1992). Skladba opisuje otroško igro ristanc, zato je skladatelj uporabil hiter tempo in pogosto menjavanje metruma ter konstantne harmonske variacije v sicer ponavljajočih se motivih. Delo je napisano in posvečeno triu Setsuna.

Godalni kvartet Perpetuum sestavljajo violinistki Urška Gutnik in Nuša Rejc, violistka Manica Slapšak in violončelistka Urša Roš. Vse so študentke dodiplomskega študija na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kot kvartet pa delujejo od leta 2020 pod mentorstvom doc. Janeza Podleska. Kvartet se redno predstavlja na priložnostnih nastopih pod okriljem Univerze v Ljubljani, večkrat so nastopile v Narodni galeriji, na Bledu in tudi na Brdu pri Kranju v sklopu letošnjega predsedovanja Slovenije Evropski Uniji. Članice kvarteta tudi posamezno redno koncertirajo, se udeležujejo glasbenih tekmovanj in mojstrskih tečajev pri domačih in tujih profesorjih tako doma kot v tujini.

Trio Setsuna sestavljajo violinistka Jelena Pejić, saksofonist Arijan Mačak in pianist Ivan Kukurić. Skupno igranje so začeli leta 2020 pri profesorju Bojanu Gorišku. Trenutno sodelujejo z doc. Sae Lee. Leta 2021 jim je skladatelj Gašper Muženič posvetil skladbo, s katero je magistriral. Publiki so se večkrat predstavili na koncertih v organizaciji Univerze v Ljubljani in Mestne občine Ljubljana.

Na vrh