REBEKA KOTAR, violina

14.03.2023
19:30
Akademija za glasbo, Dvorana Tria Lorenz
Sprememba sporeda

Spoštovani,
obveščamo vas, da bomo zaradi bolezni nastopajočih izvedli le prvi del koncerta s solistko Rebeko Kotar. O novem terminu koncerta Tria ETU vas bomo pravočasno obvestili.
Hvala za razumevanje.

 

REBEKA KOTAR, violina 

Mentor: prof. Volodja Balžalorsky

viš. strok. sod. Beata Ilona Barcza, klavir

Spored:

S. Prokofjev: Sonata za violino in klavir št. 2, op. 94a
- I. Moderato
- II. Presto
- III. Andante
- IV. Allegro con brio

A. Pärt: Fratres

Sergej Prokofjev (1891-1953) je Sonato za violino in klavir št. 2 v izvirni obliki napisal za flavto in klavir leta 1943. Na pobudo Davida Oistrakha je leto kasneje nastala transkripcija za violino z manjšimi spremembami, medtem ko je klavirski part ostal enak.
Sonata se začne s stavkom v sonatni obliki (Moderato). Drugi stavek je v obliki scherza (Presto). Sestavljen je iz stalnega dialoga med inštrumentoma, opazimo pa lahko tudi motiv ruske ljudske glasbe v počasnejšem delu. Tretji stavek (Andante) je sestavljen iz lirične teme, v drugem delu lahko zasledimo jazzovski navdih. Sonato Prokofjev zaključi s stavkom, polnim drznosti in liričnih kontrastov (Allegro con brio).

Fratres (»Bratje«) je delo estonskega skladatelja Arva Pärta (1953), napisano leta 1977. Spada med številna dela (Für Alina, Cantus, Tabula rasa ...), ki so bila ustvarjena po načelu Tintinnabuli. Fratres je bil sprva napisan kot trodelna skladba brez fiksne instrumentacije, ki jo je mogoče izvajati z različnimi inštrumenti. Različica za violino in klavir je bila premierno izvedena leta 1980. Izvedla sta jo Gidon in Elena Kremer, katerima je skladba tudi posvečena. Strukturno je Fratres sestavljen iz sklopa variacij, ločenih s ponavljajočimi se tolkajočimi motivi (pri zasedbah brez tolkal se posnema zvok, podoben bobnu). Jasno lahko prepoznamo tri glasove: dve melodični liniji, ki se premikata postopoma, ter osrednji tintinnabuli glas. Zahteven solo v prvem delu skladbe je bil dodan kot nov sloj ponavljajoči trodelni temi, kar je še bolj poudarilo kontrast med spreminjajočimi in stalnimi elementi. Kot je značilno za Pärta, je navidezna lahkotnost sestave urejena s strogimi matematičnimi pravili, ki določajo gibanje glasov, dolžino melodije in fraz, ter spremembe taktovskega načina.

Rebeka Kotar se je začela učiti violino leta 2006. V času šolanja se je udeležila in bila nagrajena na skupno več kot dvajsetih domačih in mednarodnih tekmovanjih, kot solistka in kot članica komornih zasedb. Leta 2014 je bila sprejeta na Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana, kjer se je izobraževala v razredu prof. Tatjane Špragar, prof. Vasilija Meljnikova in prof. Jerneja Brenceta. Od leta 2018 študira na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu red. prof. Volodje Balžalorskega, kjer je v letu 2021 diplomirala in sedaj nadaljuje z magistrskim študijem. V času šolanja se je izobraževala na mojstrskih tečajih pri glasbenikih kot so Dmitry Sitkovetsky, Latica Honda-Rosenberg, Stefan Milenković, Vasilij Meljnikov, Vesna Stanković, Kevin Lawrence. Prav tako deluje v sklopu klavirskega tria Aurum, ki je bil ustanovljen leta 2016. Trio aktivno nastopa na festivalih in koncertnih ciklih po Sloveniji, prav tako so zmagovalke Mednarodnega tekmovanja Oskar Rieding (2019) in tekmovanja Musica Zagreb (2021). Za njihovo zasedbo nastajajo tudi dela slovenskih skladateljev - v Slovenski filharmoniji so leta 2021 izvedle noviteto Ž. Živkovića, Le petit suite; v letu 2022 pa noviteto M. Nahtigala, Trio Kres, ki so jo izvedle s Simfoničnim orkestrom Gimnazije Kranj.
Rebeka se je kot članica različnih orkestrov udeleževala koncertnih turnej v Nemčiji, Avstriji, Srbiji, Franciji, na Madžarskem, in doma. V aprilu 2022 je sodelovala na 50. ESTA konferenci v Grazu kot koncertna mojstrica v sklopu ESTA orkestrskega projekta.

Beata Ilona Barcza je pianistka in komorna glasbenica iz Madžarske. Magisterij je zaključila na Univerzi v Pécsu na Akademiji za glasbo in vizualno umetnost (2013). Med šolanjem se je udeležila mnogih tekmovanj, na katerih je osvojila številne prve nagrade. Kot pianistka je redno nastopala na recitalih v Narodnem gledališču Pécs, skupaj z odlično sopranistko Marianno Váradi. Beato zanimajo tudi glasbila s tipkami, tipična za staro glasbo. Na Madžarskem se je tri leta dodatno izobraževala v igranju čembala. Na povabilo Malcolma Bilsona se je v Ithaci (ZDA) udeležila njegovega mojstrskega tečaja fortepiana, v Ljubljani pa mojstrskega tečaja za “Pedalflügel” Daliborja Miklavčiča. Leta 2015 se je preselila v prestolnico, po prejetju štipendije za študij na Akademiji za glasbo v Ljubljani v klasi Jasminke Stančul. Kot pianistka je sodelovala na mojstrskih tečajih Vasilija Meljnikova (violina), Žige Branka (violina), Rok Zgonca (violina), Lane Trotovšek (violina), Jake Stadlerja (violončelo), Edite Garčević Koželj (petje), Pie Brodnik (petje), Marianne Váradi (petje) in Andreja Zupana (klarinet). Barcza rada sodeluje tudi s pevci – v Cankarjevem domu je bila član komornega orkestra za predstave Snežne kraljice (Mathew King). V Slovenski Filharmoniji je že večkrat nastopala v različnih sodobnih glasbenih projektih. Kot solistka je v spremstvu orkestra igrala na Madžarskem in v Italiji. V komornih zasedbah je koncertirala po Sloveniji, Avstriji, Švici, Hrvaški in Srbiji. Trenutno dela kot korepetitorka violine na Akademiji za glasbo v Ljubljani.

 

Na vrh