IV. mednarodni festival stare glasbe in poletna šola UL AG Academia Musicae Antiquae Labacensis

Prijavnica

 

mojstrski tečaji – delavnice - koncerti – predavanja

IV. ACADEMIA MUSICÆ ANTIQUÆ LABACENSIS

 5.–15. 7. 2018

Organizacija Univerza v Ljubljani/Akademija za glasbo

 

Umetniški vodja: Egon Mihajlović

 

MOJSTRSKI TEČAJI

 

Charlotte Lehmann (Nemčija) – petje

Vokalna tehnika & svobodna literatura (kantate, arije, opera in oratorij) od baroka do Mozarta

Korepetitor: Vladimir Mlinarić

 

Lucia Rizzello (Italija) – flavta

Literatura baroka & komorna glasba

Mojstrski tečaj je namenjen flavtistom, ki jih zanima historična izvajalska praksa baročne glasbe (učenci nižjih, srednjih in visokih glasbenih šol ter konservatorijev).

 

Enrico Gatti (Italija) – violina, godalni ansambli 9.-15. julij

Violinska literatura baroka, komorna glasba baroka za godalce & komorna glasba

Mojstrski tečaj je namenjen baročnim violinistom in vsem godalcem, ki jih zanima historična izvajalska praksa baročne glasbe (učenci nižjih, srednjih in visokih glasbenih šol ter konservatorijev).

 

Andrej Grafenauer (Slovenija) – romantična kitara

Kitarska in komorna literatura klasicizma in romantike

Mojstrski tečaj je namenjen vsem kitaristom, ki jih zanima raziskovanje izvajalskih praks ter historičnih instrumentov 19. in začetka 20. stoletja.

 

Izidor Erazem Grafenauer (Slovenija) – lutnja, teorba, baročna kitara

Literatura in tehnike igranja renesančne lutnje, renesančne kitare, baročne lutnje, baročne kitare in teorbe, namenjeno tudi vsem kitaristom, ki jih zanimajo historična izvajalska praksa in instrumenti.

 

Egon Mihajlović (Slovenija, Nemčija)

Čembalo, orgle, baročni orkester

Interpretacija, stilistika, diminucije in ornamentacija vokalne glasbe baroka za pevce

Mojstrski tečaj je namenjen vsem generacijam čembalistov, organistov in pevcev.

 

Fruzsina Hara (Madžarska) – baročna in moderna trobenta

9.-15. julij

 

Umetniški asistenti in korepeticije:

 

Vladimir Mlinarić (Slovenija) – klavir (razred Charlotte Lehmann)

Martina Okoliš (Slovenija) – čembalo & orgle (razred Egona Mihajlovića)

Eva Dolinšek (Slovenija) – čembalo (razred Lucie Rizzello)

Branimir Rezić (Slovenija, Hrvaška) – čembalo (razred Enrica Gattija)

 

 

Kotizacija

Aktivni udeleženci: 250 EUR

Pasivni udeleženci: 100 EUR – 20 EUR/dan

Pouk bo potekal v slovenščini, angleščini, srbščini in hrvaščini.

Ob prijavi pred 30. aprilom 2018: 175 EUR (za aktivne udeležence).

Prijave pošljite na poštni naslov:

Akademija za glasbo

Stari trg 34

1000 Ljubljana

Slovenija

ali v skenirani obliki po e-pošti na

dogodki@ag.uni-lj.si najpozneje do 8. junija 2018.

Da bi si zagotovili udeležbo, morate plačati predujem v višini 100 EUR na račun:

Akademija za glasbo, Stari trg 34, 1000 Ljubljana

IBAN: SI56 0110 0603 0706 828, UJP LJUBLJANA

Pripis

POLETNA ŠOLA

SWIFT: BSLJSI2X

Naslov banke: Banka Slovenije, Slovenska 35, 1000 Ljubljana

Ob odpovedi udeleženca predujma ne vračamo, če organizator odpove izvedbo mojstrskega tečaja, pa bo predujem vrnjen najpozneje do 1. julija 2018.

 

Academia Musicae Antique Labacensis, četrti poletni festival v organizaciji Akademije za glasbo s koncerti in poletno šolo, je namenjen stari glasbi, ki se ji Akademija za glasbo intenzivneje posveča predvsem od leta 2009. V tem času je izpeljala vrsto kakovostnih komornih in solističnih koncertov, predvsem pa so odmevali veliki vokalno-instrumentalni projekti, na primer Montverdijeve Večernice in opera Orfej, Pergolesijeva Stabat Mater in glasba s francoskega dvora Ludvika XIV. V okviru festivala se bo, poleg mojstrskih tečajev, delavnic in predavanj pod vodstvom priznanih strokovnjakov, zvrstila tudi vrsta koncertov z glasbo od renesanse do zgodnje romantike, ki bodo za udeležence poletne šole brezplačni. Tretja ljubljanska akademija stare glasbe je namenjena tako glasbenikom, ki želijo nadgraditi svoje poznavanje starih izvajalskih praks, kot tudi tistim, ki teh praks še ne poznajo, a bi tovrstno znanje radi pridobili.

 

Egon Mihajlović (čembalo, baročni orkester) se je rodil leta 1972 v Postojni. Zgodovinske inštrumente s tipkami (čembalo, hammerklavier, orgle) in staro glasbo je študiral na Visoki šoli za glasbo (Hochschule für Musik und Darstellende Kunst) v Frankfurtu, kjer je diplomiral leta 1992. Leta 1996 je z najvišjimi ocenami končal podiplomski študij in pridobil naziv koncertnega solista. Znanje je nadgrajeval pri profesorjih Haraldu Hoerenu, Bobu van Asperenu, Luigiju F. Tagliaviniju in Jeanu Ferrardu. Kot čembalist solist in predvsem kot specialist interpretacije glasbe za čembalo Domenica Scarlattija nastopa na pomembnih festivalih in koncertnih prizoriščih Evrope in ZDA. Je dirigent ansamblov Compagnie Fontainebleau (do leta 2003) in Lecce Baroque Orchestra (od leta 2014). Izvaja baročne opere in sakralno glasbo Monteverdija, De Lalanda, Charpentiera, Lullyja, Rameauja, Händla in Telemanna. Dirigiral je tudi znamenitim orkestrom, kot sta Berlin Baroque in Züricher Kammerorchester. Po poučevanju na nemških in italijanskih visokošolskih ustanovah (Würzburg, Nürnberg, Pesaro) je od leta 2009 profesor za čembalo in predstojnik katedre oziroma oddelka za staro glasbo na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Leta 2013 je prejel zlato plaketo Univerze v Ljubljani.

Charlotte Lehmann (petje) je mednarodno cenjena nemška sopranistka. Petje je študirala na Universität des Saarlandes (Saarbrücken) pri Sybille Ursuli Fuchs, nato pa pri Paulu Lohmannu v Wiesbadnu. C. Lehmann je zmagovalka mnogo pomembnih mednarodnih pevskih tekmovanj. Ima bogato diskografijo z literaturo od baroka do 20. stoletja (J. S. Bach, W. A. Mozart, R. Schumann, H. Wolf, G. Faurej, P. Hindemith in drugi). Nastopala je v koncertnih dvoranah Evrope, Severne in Južne Amerike. Njene interpretacije so na sporedu vseh nemških radiotelevizijskih hiš in tudi na večini evropskih radijev. Leta 1972 je Charlotte Lehmann prevzela poučevanje na katedri za petje na Hochschule für Musik und Theater v Hannovru, od leta 1988 pa na Hochschule für Musik Würzburg. Vodi mednarodne mojstrske tečaje petja v Braziliji, Čilu, Veliki Britaniji, Bolgariji in na Japonskem. Njeni študentje so bili nagrajevani na mednarodnih tekmovanjih oziroma so postali pomembni svetovni umetniki. Od leta 1987 redno organizira mednarodne mojstrske tečaje na mednarodnem glasbenem centru v Haus Marteau (Bayreuth-Lichtenberg). Je članica žirij oziroma umetniška vodja pomembnih mednarodnih tekmovanj in nekdanja predsednica nemškega združenja učiteljev petja, German Voice Teachers Association.

Enrico Gatti (violina) se je rodil v italijanski Perugii. Posveča se proučevanju glasbenega repertoarja 17. in 18. stoletja. Diplomiral je na ženevskem konservatoriju v razredu Chiare Banchini in na Kraljevem konservatoriju v Haagu v razredu Sigiswalda Kuijkena. Bil je profesor baročne violine na glasbenih konservatorijih v Ženevi, Toulousu, na Schola Cantorum Basiliensis in na Civica Scuola di Musica v Milanu. Trenutno poučuje na Royal Conservatory v Haagu in na konservatoriju G. Verdi v Milanu. Mojstrske delavnice vodi na pomembnih univerzah po Evropi, v Ameriki in na Japonskem. Je ustanovitelj ansambla Aurora, ki od leta 1986 izvaja baročno glasbo. Igral je s številnimi znanimi ansambli stare glasbe, kot so La Petite Bande, Ensemble 415, Concerto Palatino, Hesperion XX, La Real Camara, Les Arts Florissants, Les Talens Lyriques, Taverner Players and The King’s Consort, Ricercar Consort, Bach Collegium Japan, Concerto Köln in De Nederlandse Bachvereniging ter z znanimi dirigenti, kot sta Gustav Leonhardt in Ton Koopman. Nastopal je po vsej Evropi, Kanadi, v ZDA, Južni Ameriki, na Japonskem in v Avstraliji. Gatti je bil član in predsednik žirij na pomembnih tekmovanjih stare glasbe, poleg tega pa je tudi umetniški vodja mojstrskih tečajev stare glasbe v italijanskem Urbinu.

Lucia Rizzello (flavta) se je rodila v Parizu. Diplomirala je iz baročne in moderne flavte na Civica Scuola di Musica v Milanu in na konservatoriju A. Pedrolo v Vicenzi pod mentorstvom Marcella Gattija s tezo Flavta v Neaplju v prvi polovici 18. stoletja. Študirala je tudi pri Kate Clark in Bartholdu Kuijkenu ter baročno petje pri Gloriji Banditelli. Diplomirala je tudi iz dirigiranja pri Romolu Gessiju in študirala pri Donatu Renzettiju ter Juliusu Kalmarju. Igra v baročnih orkestrih pod vodstvom Enrica Gattija, Ottavija Dantoneja, Alfreda Bernardinija, Jeroma Correasa, Gianluce Capuana, Egona Mihajlovića, Luce Lucchette, Sergia Balestraccija, Marcella Gattija ... Leta 1990 je ustanovila ansambel I Musici Serenati, s katerim nastopa v Italiji in drugod. Redno dirigira različnim ansamblom in orkestrom ter sodeluje v žirijah glasbenih tekmovanj. Snemala je za založbe Stradivarius, DAD records, Amadeus, Officina Musicum, Sony DADC, Mastery Records in Baryton. Uči na konservatoriju T. Schipa v Lecce, na Falautcampusu v Salernu in na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Je tudi umetniška direktorica mednarodnega festivala The Voice of the Angels in umetniška vodja Baročnega orkestra Lecce. Učila je baročno flavto na mojstrskih tečajih Konservatorija Eisenstadt v Avstriji.

Izidor Erazem Grafenauer (lutnja, teorba, kitara) je leta 2013 diplomiral iz kitare na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Andreju Grafenauerju. Prejel je številne prve nagrade na državnih in mednarodnih tekmovanjih ter kot solist nastopal z orkestri Slovenske filharmonije, SNG Maribor, Cantabile, Komornim godalnim, kitarskim in baročnim orkestrom Akademije za glasbo. Podiplomski študij baročne lutnje in teorbe je opravljal pri profesorju Tizianu Bagnatiju v Benetkah, kitare pa pri Istvanu Römerju v Zagrebu. Kot član različnih ansamblov za staro glasbo (Hrvaški baročni orkester, Hymnia, Nova scola Labacensis, Capella Carniolla, Baročni orkester Akademije za glasbo, ansambel Antiphonus) je nastopal na mnogo festivalih stare glasbe v Sloveniji in tujini. Poleg kitare solistično nastopa predvsem z baročno lutnjo in teorbo, ukvarja pa se tudi s flamenkom.

Andrej Grafenauer (romantična kitara) se je začel učiti kitaro pri profesorju Tomažu Šeguli, na Visoki šoli za glasbo Gradcu pa je diplomiral v razredu prof. Marge Bäuml-Klasinc. Izpopolnjeval se je še pri nekaterih znanih umetnikih, med njimi pri urugvajskem kitaristu Abelu Carlevaru. Kot solist in v malih komornih zasedbah je nastopil na koncertnih ciklih in festivalih v Sloveniji in tujini z deli različnih stilnih obdobij in usmeritev od renesanse do sodobnih skladb. Vodi poletne šole in je član žirij na mednarodnih tekmovanjih. Od leta 1992 poučuje kitaro na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Njegovi študentje so prejeli vrsto najvišjih nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih. Izdal je več CD-plošč, med njimi dve z deli slovenskih skladateljev, druge pa predvsem z baročno in romantično literaturo za kitaro in kitarski duo. Med letoma 2009 in 2017 je bil dekan Akademije za glasbo v Ljubljani. Za svoje umetniško delovanje na glasbenem področju je leta 2000 prejel Betettovo nagrado Društva glasbenih umetnikov Slovenije.

 

Fruszina Hara (baročna in moderna trobenta) se je rodila v glasbeni družini in začela igrati trobento pri osmih letih. Bila je prva študentka trobente na Akademiji za glasbo Franza Liszta v Budimpešti, kjer je študirala pri Zoltánu Szűcsu. Pozneje je študirala baročno in sodobno trobento v Karlsruheju, Londonu in Amsterdamu pri profesorjih Reinholdu Friedrichu, Edwardu H. Tarru, Neilu Broughu in Ashleyju Solomonu. Osvojila je več nagrad na pomembnih mednarodnih tekmovanjih, med katerimi velja izpostaviti Prix du Meilleur Espoir na tekmovanju Mauricea Andréja v Parizu leta 2003; drugo nagrado in posebno nagrado westfalske komorne filharmonije na Evropskem trobentaškem tekmovanju v Marlu leta 2004; in istega leta nagrado na mednarodnem tekmovanju Ellsworth Smith v ZDA. Kot solistka je nastopila z orkestri, kot so Madžarski državni orkester, Simfonični orkester iz Alabame, Filharmonija narodov, s Komornim orkestrom Folkwang iz Essna in Eurorkestrom. Nastopala je tudi z baročnimi orkestri, kot so l'arte del mondo, ansambel Genesis, Exxential Bach in Telemann Consort. 

 

Na vrh