V. mednarodni festival stare glasbe in poletna šola UL AG Academia Musicae Antiquae Labacensis

V. ACADEMIA MUSICÆ ANTIQUÆ LABACENSIS

MOJSTRSKI TEČAJI – DELAVNICE – KONCERTI – PREDAVANJA

4. 7.–12. 7. 2019

Organizacija Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani

Umetniški vodja: Egon Mihajlović

V sodelovanju z Zavodom S. Baročni orkester

 

MOJSTRSKI TEČAJI

Charlotte Lehmann (Nemčija), petje – vokalna tehnika in pevska literatura (kantate, arije, opera in oratorij) od baroka do Mozarta

 

Egon Mihajlović (Slovenija, Nemčija), tečaj 1: Čembalo in orgle, tečaj 2: Interpretacija za pevce

Mojstrska tečaja sta namenjena vsem generacijam čembalistov, organistov, pianistov in pevcev,
ki se želijo seznaniti s historično izvajalsko prakso baročne glasbe.

 

Enrico Gatti (Italija), violina, godalni ansambli – violinska literatura baroka, komorna glasba baroka za godalce in komorna glasba

Mojstrski tečaj je namenjen baročnim violinistom in vsem godalcem, ki jih zanima historična izvajalska praksa baročne glasbe
(učenci nižjih, srednjih in visokih glasbenih šol ter konservatorijev).

 

Lucia Rizzello (Italija), flavta

Mojstrski tečaj je namenjen flavtistom vseh starosti, ki jih zanima historična izvajalska praksa baročne glasbe.

 

Andrej Grafenauer (Slovenija), romantična kitara – kitarska in komorna literatura klasicizma in romantike

Mojstrski tečaj je namenjen vsem kitaristom, ki jih zanima raziskovanje izvajalskih praks ter historičnih instrumentov klasicizma in romantike.

 

Izidor Erazem Grafenauer (Slovenija), lutnja, teorba, baročna kitara – literatura in tehnike igranja historičnih brenkal: renesančne lutnje, renesančne kitare, baročne lutnje, baročne kitare in teorbe

Mojstrski tečaj je namenjen tudi vsem kitaristom, ki se želijo seznaniti s historično izvajalsko prakso in instrumenti.

 

Fruzsina Hara (Madžarska), baročna in moderna trobenta

Mojstrski tečaj je namenjen vsem generacijam trobentarjev, ki se želijo seznaniti  z baročno izvajalsko prakso in instrumenti.

 

Kaja Kapus (Slovenija), violončelo – litreratura baroka za violončelo, historična izvajalska praksa na violončelu

Mojstrski tečaj je namenjen vsem generacijam violončelistov, ki se želijo seznaniti z izvajalsko prakso baročne glasbe za violončelo.

 

Umetniški asistenti in korepeticije:
Vladimir Mlinarić 
(Slovenija) – klavir (razred Charlotte Lehmann)
Martina Okoliš (Slovenija) – čembalo in orgle (razred Egona Mihajlovića)
Eva Dolinšek (Slovenija) – čembalo (razred Lucie Rizzello)
Branimir Rezić (Slovenija, Hrvaška) – čembalo (razred Enrica Gattija)

 

Pouk bo potekal v slovenščini, angleščini, italijanščini, srbščini in hrvaščini.

 

 

KOTIZACIJA

Aktivni udeleženci: 250 EUR

Pasivni udeleženci: 100 EUR – 20 EUR/dan

Ob prijavi pred 30. aprilom 2019: 200 EUR (za aktivne udeležence).

 

Prijave pošljite na poštni naslov:

Akademija za glasbo

Stari trg 34

1000 Ljubljana

Slovenija

ali v skenirani obliki po e-pošti na

dogodki@ag.uni-lj.si najpozneje do 8. junija 2019.

 

Da bi si zagotovili udeležbo, morate plačati predujem v višini 100 EUR na račun:

Akademija za glasbo, Stari trg 34, 1000 Ljubljana

IBAN: SI56 0110 0603 0706 828, UJP LJUBLJANA

Pripis

POLETNA ŠOLA

SWIFT: BSLJSI2X

Naslov banke: Banka Slovenije, Slovenska 35, 1000 Ljubljana


Vračilo predujma:

Ob odpovedi udeleženca predujma ne vračamo.
V kolikor organizator odpove izvedbo mojstrskega tečaja, vam bomo predujem vrnili najpozneje do 1. julija 2019.

 

Academia Musicae Antique Labacensis, peti poletni festival v organizaciji Akademije za glasbo s koncerti in poletno šolo, je namenjen stari glasbi, ki se ji Akademija za glasbo intenzivneje posveča od leta 2009. V tem času je izpeljala vrsto kakovostnih komornih in solističnih koncertov, predvsem so odmevali veliki vokalno-instrumentalni projekti, na primer Montiverdijeve Večernice in opera Orfej, Pergolesijeva Stabat Mater in glasba s francoskega dvora Ludvika XIV. V okviru festivala se bo, poleg mojstrskih tečajev, delavnic in predavanj pod vodstvom priznanih strokovnjakov, zvrstila tudi vrsta koncertov z glasbo od renesanse do zgodnje romantike, ki bodo za udeležence poletne šole brezplačni. Peta ljubljanska akademija stare glasbe je namenjena tako glasbenikom, ki želijo nadgraditi svoje poznavanje starih izvajalskih praks, kot tudi tistim, ki teh praks še ne poznajo, a bi tovrstno znanje radi pridobili.

 

Charlotte Lehmann (petje) je mednarodno cenjena nemška sopranistka. Petje je študirala na Universität des Saarlandes (Saarbrücken) pri Sybille Ursuli Fuchs, nato pa pri Paulu Lohmannu v Wiesbadnu. Charlotte Lehmann je zmagovalka pomembnih mednarodnih pevskih tekmovanj. Ima bogato diskografijo z literaturo od baroka do 20. stoletja (J. S. Bach, W. A. Mozart, R. Schumann, H. Wolf, G. Faurej, P. Hindemith in drugi). Nastopala je v koncertnih dvoranah Evrope ter Severne in Južne Amerike. Njene interpretacije so na sporedu vseh nemških radiotelevizijskih hiš in tudi na večini evropskih radiev. Leta 1972 je prevzela poučevanje na katedri za petje na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Hannovru, od leta 1988 pa na Visoki šoli za glasbo v Würzburgu. Vodi mednarodne mojstrske tečaje petja v Braziliji, Čilu, Veliki Britaniji, Bolgariji in na Japonskem. Njeni študentje so bili nagrajevani na mednarodnih tekmovanjih oziroma so postali pomembni svetovni umetniki. Od leta 1987 redno organizira mednarodne mojstrske tečaje na mednarodnem glasbenem centru v Haus Marteau (Bayreuth-Lichtenberg). Je članica žirij oziroma umetniška vodja pomembnih mednarodnih tekmovanj in nekdanja predsednica nemškega združenja učiteljev petja, German Voice Teachers Association.

 

Egon Mihajlović (čembalo, orgle, baročni orkester, interpretacija za pevce) se je rodil leta 1972 v Postojni. Zgodovinske instrumente s tipkami (čembalo, hammerklavier, orgle) in staro glasbo je študiral na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Frankfurtu, kjer je diplomiral leta 1992. Leta 1996 je z najvišjimi ocenami končal podiplomski študij in pridobil naziv koncertnega solista. Znanje je nadgrajeval pri profesorjih Haraldu Hoerenu, Bobu van Asperenu, Luigiju F. Tagliaviniju in Jeanu Ferrardu. Kot čembalist solist in predvsem kot specialist interpretacije glasbe za čembalo Domenica Scarlattija nastopa na pomembnih festivalih in koncertnih prizoriščih Evrope in ZDA. Bil je dirigent ansamblov Compagnie Fontainebleau (do leta 2003) in Lecce Baroque Orchestra (od leta 2014). Izvaja baročne opere in sakralno glasbo Monteverdija, De Lalanda, Charpentiera, Lullyja, Rameauja, Händla in Telemanna. Dirigiral je tudi znamenitim orkestrom, kot sta Berlin Baroque in Komorni orkester iz Züricha. Po poučevanju na nemških in italijanskih visokošolskih ustanovah (Würzburg, Nürnberg, Pesaro) je od leta 2009 profesor za čembalo in predstojnik katedre oziroma oddelka za staro glasbo na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Leta 2013 je prejel zlato plaketo Univerze v Ljubljani.

 

Enrico Gatti se je rodil v italijanski Perugii. Posveča se proučevanju glasbenega repertoarja 17. in 18. stoletja. Diplomiral je na ženevskem konservatoriju v razredu Chiare Banchini in na Kraljevem konservatoriju v Haagu v razredu Sigiswalda Kuijkena. Bil je profesor baročne violine na glasbenih konservatorijih v Ženevi, Toulousu, na Schola Cantorum Basiliensis in na Civica Scuola di Musica v Milanu. Trenutno poučuje na Kraljevem konservatoriju v Haagu in na Konservatoriju G. Verdi v Milanu. Mojstrske delavnice vodi na pomembnih univerzah po Evropi, v Ameriki in na Japonskem. Je ustanovitelj ansambla Aurora, ki od leta 1986 izvaja baročno glasbo. Igral je s številnimi znanimi ansambli stare glasbe, kot so La Petite Bande, Ensemble 415, Concerto Palatino, Hesperion XX, La Real Camara, Les Arts Florissants, Les Talens Lyriques, Taverner Players and The King’s Consort, Ricercar Consort, Bach Collegium Japan, Concerto Köln in De Nederlandse Bachvereniging ter z znanimi dirigenti, kot sta Gustav Leonhardt in Ton Koopman. Nastopal je po vsej Evropi, Kanadi, v ZDA, Južni Ameriki, na Japonskem in v Avstraliji. Gatti je bil član in predsednik žirij na pomembnih tekmovanjih stare glasbe, poleg tega pa je tudi umetniški vodja mojstrskih tečajev stare glasbe v italijanskem Urbinu.

 

Lucia Rizzello se je rodila v Parizu. Diplomirala je iz baročne in moderne flavte na Civica Scuola di Musica v Milanu in na konservatoriju A. Pedrolo v Vicenzi pod mentorstvom Marcella Gattija s tezo Flavta v Neaplju v prvi polovici 18. stoletja. Študirala je tudi pri Kate Clark in Bartholdu Kuijkenu ter baročno petje pri Gloriji Banditelli. Diplomirala je tudi iz dirigiranja pri Romolu Gessiju in študirala pri Donatu Renzettiju ter Juliusu Kalmarju. Igra v baročnih orkestrih pod vodstvom Enrica Gattija, Ottavija Dantoneja, Alfreda Bernardinija, Jeroma Correasa, Gianluce Capuana, Egona Mihajlovića, Luce Lucchette, Sergia Balestraccija, Marcella Gattija ... Leta 1990 je ustanovila ansambel I Musici Serenati, s katerim nastopa v Italiji in drugod. Redno dirigira različnim ansamblom in orkestrom ter sodeluje v žirijah glasbenih tekmovanj. Snemala je za založbe Stradivarius, DAD records, Amadeus, Officina Musicum, Sony DADC, Mastery Records in Baryton. Uči na konservatoriju T. Schipa v Lecce, na Falautcampusu v Salernu in na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Je tudi umetniška direktorica mednarodnega festivala The Voice of the Angels in umetniška vodja Baročnega orkestra Lecce. Učila je baročno flavto na mojstrskih tečajih Konservatorija Eisenstadt v Avstriji.

 

Andrej Grafenauer se je začel učiti kitaro pri profesorju Tomažu Šeguli, na Visoki šoli za glasbo Gradcu pa je diplomiral v razredu prof. Marge Bäuml-Klasinc. Izpopolnjeval se je še pri nekaterih znanih umetnikih, med njimi pri urugvajskem kitaristu Abelu Carlevaru. Kot solist in v malih komornih zasedbah je nastopil na koncertnih ciklih in festivalih v Sloveniji in tujini z deli različnih stilnih obdobij in usmeritev od renesanse do sodobnih skladb. Vodi poletne šole in je član žirij na mednarodnih tekmovanjih. Od leta 1992 poučuje kitaro na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Njegovi študentje so prejeli vrsto najvišjih nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih. Izdal je več CD-plošč, med njimi dve z deli slovenskih skladateljev, druge pa predvsem z baročno in romantično literaturo za kitaro in kitarski duo. Med letoma 2009 in 2017 je bil dekan Akademije za glasbo v Ljubljani. Za svoje umetniško delovanje na glasbenem področju je leta 2000 prejel Betettovo nagrado Društva glasbenih umetnikov Slovenije.

 

Izidor Erazem Grafenauer je leta 2013 diplomiral iz kitare na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Andreju Grafenauerju. Prejel je številne prve nagrade na državnih in mednarodnih tekmovanjih ter kot solist nastopal z orkestri Slovenske filharmonije, SNG Maribor, Cantabile, Komornim godalnim, kitarskim in baročnim orkestrom Akademije za glasbo. Podiplomski študij baročne lutnje in teorbe je opravljal pri profesorju Tizianu Bagnatiju v Benetkah, kitare pa pri Istvanu Römerju v Zagrebu. Kot član različnih ansamblov za staro glasbo (Hrvaški baročni orkester, Hymnia, Nova scola Labacensis, Capella Carniolla, Baročni orkester Akademije za glasbo, ansambel Antiphonus) je nastopal na mnogo festivalih stare glasbe v Sloveniji in tujini. Poleg kitare solistično nastopa predvsem z baročno lutnjo in teorbo, ukvarja pa se tudi s flamenkom.

 

Fruszina Hara se je rodila v glasbeni družini in začela igrati trobento pri osmih letih. Bila je prva študentka trobente na Akademiji za glasbo Franza Liszta v Budimpešti, kjer je študirala pri Zoltánu Szűcsu. Pozneje je študirala baročno in sodobno trobento v Karlsruheju, Londonu in Amsterdamu pri profesorjih Reinholdu Friedrichu, Edwardu H. Tarru, Neilu Broughu in Ashleyju Solomonu. Osvojila je več nagrad na pomembnih mednarodnih tekmovanjih, med katerimi velja izpostaviti Prix du Meilleur Espoir na tekmovanju Mauricea Andréja v Parizu leta 2003; drugo nagrado in posebno nagrado westfalske komorne filharmonije na Evropskem trobentaškem tekmovanju v Marlu leta 2004; in istega leta nagrado na mednarodnem tekmovanju Ellsworth Smith v ZDA. Kot solistka je nastopila z orkestri, kot so Madžarski državni orkester, Simfonični orkester iz Alabame, Filharmonija narodov, s Komornim orkestrom Folkwang iz Essna in Eurorkestrom. Nastopala je tudi z baročnimi orkestri, kot so l'arte del mondo, ansambel Genesis, Exxential Bach in Telemann Consort. 

 

Kaja Kapus je leta 2009 z odliko diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Igorja Škerjanca, potem ko je 4. letnik opravila v okviru študijske izmenjave na Visoki šoli umetnosti Zürich pri Susanne Basler. Na baročnem violončelu se je izpopolnjevala pri Martinu Zellerju, Markusu Möllenbecku, Wernerju Matzkeju, Kristin von der Goltz in Jaapu ter Lindnu. Je študentka podiplomskega študija baročnega violončela, smer Master of Music, na Državni visoki šoli za glasbo Trossingen v Nemčiji v razredu Wernerja Matzkeja.Na Visoki šoli umetnosti Zürich je pod vodstvom Jill Feldman sodelovala pri izvedbi opere La Purpura de la Rosa Tomasa de Torrejona y Velasca. Na povabilo Akademije za glasbo v Ljubljani je sodelovala pri slovenski praizvedbi Monteverdijevih Večernic blažene Device. Z baročno skupino Ensemble La Pace je imela koncerte po Sloveniji, v Švici in Italiji. Sodelovala je pri koncertnih izvedbah Purcellove opere Dido in Enej v produkciji Vokalne akademije Ljubljana. Omenjena izvedba opere je maja 2012 izšla v obliki zgoščenke, istega meseca pa jo je posnela tudi Televizija Slovenija.

 

Na vrh