Jazz inkubator

MEDNARODNA POLETNA ŠOLA

ACADEMIA MUSICAE LABACENSIS 2020

 


 

JAZZ INKUBATOR

Big band inkubator • Vokalni inkubator • Godalni inkubator •Jazz festival

 

Mentorji: Matej Hotko, Jana Šušteršič, Peter Ugrin, Jaka Pucihar, Nina Novak

Mojstrski tečaj: 21. 9.−26. 9. 2020

Rok za prijavo: 10. 9. 2020

Prijava:
• Prijave bodo potekale prek nove spletne strani Jazz inkubatorja AG UL 2020.

Maksimalno število udeležencev:
• do zapolnitve mest

Starost, predznanje:
• Namenjeno glasbenikom z vsaj srednjim znanjem igranja izbranega inštrumenta ali petja in glasbene teorije, ki želijo razviti primaren čut za glasbo, jazz ter improvizacijo.

Kotizacija: 
Aktivna udeležba: 220 €, prijava do 31. 8. 2020: 180 €
Pasivna udeležba: 100 €

Spletna stran: jazzinkubator.si (v pripravi)

 

Letos se bo Poletni šoli Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani prvič pridružil Jazz inkubator AG UL 2020 v skupnem trajanju šestih dni. Pet dni intenzivnih delavnic, razdeljenih na tri osnovne oddelke, bodo vodili priznani pedagogi Matej Hotko (Big band inkubator), Jana Šušteršič (Vokalni inkubator) in Peter Ugrin (Godalni inkubator), vse te pa bo povezal skupni predmetnik Jake Puciharja (aranžiranje) ter Nine Novak (promocija).

Ustvarjalno-pedagoški procesi se bodo zaključili s festivalskim dnem, med katerim bomo lahko prisluhnili raznovrstnim tako manjšim zasedbam jazzovske in popularne glasbe kot vokalnim, godalnim in orkestrskim sestavom, ki bodo na oder, postavljen na prostem v središču Ljubljane, stopili bodisi kot produkt Jazz inkubatorja bodisi kot občinstvu že prej dobro znana imena. Celovita glasbena izkušnja je namenjena glasbenikom z vsaj srednjim znanjem igranja izbranega inštrumenta ali petja in glasbene teorije, ki želijo razviti primaren čut za glasbo, jazz ter improvizacijo.

 

Big Band inkubator (Matej Hotko)
V okviru Big band inkubatorja bomo sestavili dva jazzovska orkestra. Eden bo namenjen vsem, ki imajo vsaj kakšno predhodno izkušnjo skupinskega izvajanja glasbe, medtem ko bo koncertni big band predelal nekaj najtežjega svetovnega repertoarja orkestrskega jazza. Obe zasedbi bosta nastopili na zaključnem Jazz festivalu AG UL, repertoar pa bo prilagojen samim udeležencem. Poleg obravnave jazzovskih skladb se bomo dotaknili tudi kubanske glasbe. Program je sicer namenjen dijakom in študentom jazzovskih oddelkov ter polprofesionalnim in profesionalnim glasbenikom.

Vokalni inkubator (Jana Šušteršič)
Vokalni inkubator je zasnovan celostno in ga bomo zato razdelili na več podprogramov, pri čemer bodo osnova vokalne tehnike, s katerimi se bodo udeleženci naučili pravilne drže ter dihalnih vaj. Vse njih bomo nadgradili s spoznavanjem različnih jazzovskih slogov in se preizkusili v improvizaciji, ker pa so besedila glasbi enakovreden del vokalnega repertoarja, bomo udeležence spodbudili k izražanju lastnih misli in se v sklepnem podprogramu ozrli na druge podporne člene, potrebne za dober ter samozavesten nastop.

Godalni inkubator (Peter Ugrin)
Glasbeniki vseh ravni jazzovskega predznanja bodo lahko v okviru Godalnega inkubatorja nadgradili znanje violine, viole in violončela. Vsi trije inštrumenti na polju jazzovske glasbe veljajo za deficitarne, zato bomo posebno pozornost namenili sestavi manjših jazzovskih zasedb, ki se bodo z izbranim repertoarjem na zaključni dan letošnje delavnice povzpele na festivalski oder. S tem želimo razviti kakovostno jazzovsko izobraževanje in udeležence poučiti o večjih možnostih izvajanja jazza ter improvizacije na omenjenih godalih.

Skupni predmetnik
Predmetnik, skupen vsem trem inkubatorjem, posega na področja, s katerimi se v karieri sreča prav vsak glasbenik. Udeležencem bomo na ta način pomagali razviti veščine ustvarjanja in jim predstavili osnovna promocijska orodja, s pomočjo katerih bo njihova glasba dosegla poslušalce.

Kako igrati iz Real Booka (Jaka Pucihar)
Posvetili se bomo teoriji in spoznali vrste akordov, te pa bomo nadgradili z analizo, v okviru katere se bomo vprašali tako o obliki posamezne skladbe kot uporabljenih akordih in basovski liniji. Sočasno se bomo preizkusili v igranju melodije in spremljave, kar bomo nadgradili z improvizacijo ter reharmonizacijo.

Aranžiranje za skupino (Jaka Pucihar)
V okviru tega predmeta se bomo deloma oprli na žanrsko raznovrstne skladbe (blues, swing, latin, funky, pop, balada), medtem ko bo večji del temeljil na željah samih udeležencev. Na praktičnih primerih se bomo posvetili procesu aranžiranja, vključujoč vse bistvene elemente, od uvoda do melodije, basovskih linij ...

Komunikacija (Nina Novak)
Osnovni napotki pri komunikaciji z organizatorji koncertov, mediji in drugimi podporniki umetniških profilov, vključujoč državne ter lokalne urade, sponzorje in donatorje, bo vodilo programa Komunikacija. Izpostavili bomo dobre prakse in pasti, ki se jim glasbeniki težko izognejo, del pozornosti pa bo namenjen tudi določitvi ustrezne časovnice posameznih promocijskih korakov.

Profil (Nina Novak)
Program vključuje sestavo življenjepisa tako krajšega obsega, s katerim glasbeniki redno dopolnjujejo medijsko sporočilo ob izidu albuma ali singla, kot tistega daljšega, ki ga je treba priložiti denimo vlogi za vpis v razvid samozaposlenih v kulturi. Ta podprogram je zasnovan praktično, zato bodo slušatelji domov odšli z dodelanim življenjepisom.

Projekt (Nina Novak)
Pomemben del glasbene promocije je tudi priprava promocijskega gradiva ob koncertni turneji ali izidu albuma, kar je danes izhodišče za medijsko publiciteto in posledično stik z občinstvom. Zato bo tudi program Projekt naravnan praktično, udeležencem pa bodo posredovane osnove glasbenega poslovanja.

 

* * *

 

MATEJ HOTKO je eden najvidnejših kontrabasistov mlajše jazzovske generacije, sicer diplomant newyorškega Manhattan School of Music. Svoje znanje je pridobival pri vodilnih glasbenikih svetovnega kova, kot so Mike Abene, Gary Dial in Chris Rosenberg, deluje pa tako v manjših kot orkestrskih zasedbah doma in v tujini. Od leta 2010 poučuje na Jazz oddelku Akademije za glasbo UL, kjer vodi tudi big band in je prejemnik priznanja za pomembna umetniška dela Univerze v Ljubljani (2009). V letošnjem letu je postal predstojnik Katedre za jazz. Je tudi ustanovitelj največje zasebne glasbene šole v Sloveniji, Glasbene šole B.A.S.E., in največ pozornosti, poleg big bandom, namenja novim metodam glasbenega izobraževanja ter razvoju celovitejšega glasbenega izobraževanja pri nas.

JANA ŠUŠTERŠIČ, diplomantka Berklee College of Music v Bostonu je šolanje nadaljevala na španskem kampusu iste univerze, pred tem pa se je že pri rosnih sedemnajstih letih vpisala na študij klavirja na Fakulteto za glasbeno umetnost v Beogradu. Med študijem je sodelovala s skupino Neverne bebe, medtem ko je širšemu slovenskemu občinstvu najbrž najbolj znana po zmagi v oddaji Slovenija ima talent 2014. V karieri je sodelovala z velikani sodobne glasbe, kot so Victor Wooten, Patrice Rushen, Victor Mendoza in drugi, poleg tega, da se posveča samostojni glasbeni karieri kot vokalistka in pianistka, deluje tudi kot profesorica petja v Glasbeni šoli B.A.S.E. ter gostujoča pedagoginja na Berklee College of Music.

PETER UGRIN, solist, improvizator in član različnih jazzovskih zasedb, med katerimi izstopata Artbeaters in Swingatan, sicer pa profesor jazz violine na Akademiji za glasbo ter profesor viole na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, je zaključil študij jazzovske violine na New School Jazz v New Yorku ter študij viole na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani.
Ob tem je dirigent Big Banda GveriLLaz, s katerim je leta 2018 osvojil prvo mesto na tekmovanju big bandov IBBC. Tudi s prej omenjeno zasedbo Artbeaters je prejel najvišjo nagrado na 6. Mednarodnem jazz tekmovanju v Bukarešti in na delavnici Jazzinty leta 2013 osvojil nagrade za najboljšo skupino, izvedbo ter lastno kompozicijo. Ob udejstvovanju v jazzu, redno koncertira tudi v različnih komornih sestavih resne glasbe.

JAKA PUCIHAR je pod mentorstvom Alojza Srebotnjaka zaključil študij kompozicije in glasbene teorije na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani, kjer od leta 1999 poučuje jazz harmonijo, aranžiranje in improvizacijo, ob tem pa je bil tudi predstojnik Katedre za jazz. Je prejemnik študentske Prešernove nagrade in soavtor priljubljene serije učbenikov Moj prijatelj klavir, ki so izšli tako v slovenskem kot hrvaškem in angleškem jeziku. Poleg skladateljskega in aranžerskega dela je pomemben del njegovega glasbenega udejstvovanja tudi poustvarjanje. Sodeluje z najvidnejšimi slovenskimi umetniki, kot so Irena Grafenauer, Vita Mavrič, Mate Bekavac in drugi, pa tudi z večjimi zasedbami, med katere se uvrščate Simfonični orkester ter Big Band RTV Slovenija.

Univerzitetna diplomirana muzikologinja NINA NOVAK primarno deluje v jazzovski glasbi in si prizadeva za njeno popularizacijo med splošnim poslušalstvom, pozornost pa redno namenja tudi zvočni onesnaženosti. Je urednica in avtorica Jazzopisa, ustanoviteljica spletnega portala Jazzetna, vodja cikla pogovorov Nova frekvenca v Knjižnici Otona Župančiča v Ljubljani, v preteklosti tudi cikla TradEtno, in strokovna sodelavka Odzvena (SIGIC) ter Primusa (JSKD). Kot kritičarka in glasbena publicistka je do zdaj objavila skoraj 600 prispevkov v domači publicistiki, sicer pa je prav tako aktivna kot urednica ter književnica. Doslej je izdala pet samostojnih knjižnih izdaj, med katerimi so nekatere prevedene v hrvaščino in angleščino, ter je avtorica libreta prve tamburaške opere na svetu.

  

Na vrh