Viola

MEDNARODNA POLETNA ŠOLA

ACADEMIA MUSICAE LABACENSIS 2020

 


 

‘ZBIRNA TOČKA’ za VIOLO & KOMORNO GLASBO

Mentorji: Garth Knox, Emile Samama Cantor, Maja Rome

Mojstrski tečaj: 24.−30. 8. 2020

Udeleženci:
• Študenti, dijaki in mladi profesionalni glasbeniki, ki jih navdušuje odkrivanje izvajalskih možnosti inštrumenta.
• Tečaj komorne igre je namenjen študentom, dijakom in mladim profesionalnim glasbenikom, ki že imajo formirane komorne skupine, in seveda tudi drugim, ki bodo v skupino razvrščeni na Poletni šoli.
• Vabljeni vsi pasivni udeleženci, ki jih obravnavana področja zanimajo (dijaki, študenti, učitelji ...).

Kotizacije:
• Aktivna udeležba
• Viola: 250 €
, prijava do 13. 7. 2020: 220 €
• Komorna glasba:
- duo: 400 €
, prijava do 13. 7. 2020: 360 €
- trio: 600 €
, prijava do 13. 7. 2020: 550 €
- kvartet in večje zasedbe: 750 €
, prijava do 13. 7. 2020: 700 €
• Pasivna udeležba: 100 €

Program:
• individualni pouk
• pouk komorne glasbe
• tematska predavanja
• sodobna glasba
• priprava orkestrskih partov za violiste
• projekt ‘ostani FIT’
• koncerti

 

Dobrodošli na  »Zbirni Točki« violistov in komornih glasbenikov. V našo družbo vabljeni vsi violisti in komorni glasbeniki, željni raziskovanja in širjenja obzorij o glasbenem ustvarjanju, ki je hkrati tudi neprecenljiva obogatitev naših življenj!

Dobimo se na lokacijah Akademije za glasbo od 24. do 30. avgusta 2020. Program bo zajemal individualne ure s priznanimi pedagogi,  tematska predavanja, orkestrsko delavnico, jutranjo FIT vadbo in seveda druženje in deljenje izkušenj. Pri komorni glasbi so vnaprej formirane skupine zaželjene, niso pa pogoj za udeležbo. 

Ekipa »Zbirne Točke«

 

GARTH KNOX je študiral na Royal College of Music v Londonu pri Fredericku Riddlu. Nagrade na tekmovanjih so mu omogočile sodelovanja z vodilnimi izvajalskimi sestavi v Londonu, z repertoarjem od baroka do sodobne glasbe. Leta 1983 je na povabilo Pierra Bouleza postal član ansambla InterContemporain v Parizu, kar mu je prineslo solistične nastope, sodelovanja s Pierrom Boulezom, komorno muziciranje in sodelovanje na različnih mednarodnih festivalih.

Leta 1990 je postal član Godalnega kvarteta Arditti, s katerim je nastopal v svetovno znanih koncertnih dvoranah in izvedel mnoge krstne izvedbe del skladateljev, kot so Ligety, Kurtag, Berio, Xenakis, Lachenmann, Cage, Feldman in Stockhausen (znameniti »Helicopter Quartet«). Od leta 1998 se posveča solistični karieri. Krstno je izvedel dela skladateljev, kot so Henze, Ligety, Schnittke, Ferneyhough, James Dillon, George Benjamin. Redno sodeluje v gledaliških in plesnih projektih, je avtor monopredstave za otroke, posveča pa se tudi improvizaciji. V zadnjem času veliko raziskuje možnosti viole d’amore v sodobni glasbi v povezavi z elektroniko in brez nje ter ustvarja nov repertoar za ta inštrument. Za violo d’amore je posnel tudi zgoščenko D’Amore (EMI New Series 1925).

Trenutno živi v Parizu; kot solist in komorni glasbenik koncertira po vsem svetu. Je prejemnik Deutche Schallplaten Preis za zgoščenko Skladbe za violo/Works for Viola.


EMILA CANTORJA (Nizozemska) je zvok viole navdušil že pri štirinajstih. Med letoma 1973 in 1975 je študiral pri prof. Sergeu Collotu na Državnem konservatoriju v Parizu. Njegova kultura in slog igranja sta ga zelo zaznamovala pri razvoju. Kot solo violist je bil član Nizozemskega komornega orkestra iz Amsterdama, Filharmoničnega orkestra iz Københavna, Državnega filharmoničnega orkestra iz Toulousa ter Simfoničnega orkestra iz Aarhusa na Danskem. Medtem ko je bil član simfonikov iz Düsseldorfa, je leta 1987 soustanovil Godalni kvartet Orpheus. Kvartet je osvojil prve nagrade na mednarodnih tekmovanjih v Rimu, Münchnu in Osaki ter velja za enega vodilnih godalnih kvartetov v Evropi. Z belgijskim pianistom Philippom Terseleerjem je začel cikel koncertov Correspondence, ki predstavljajo povezave med umetnostjo, poezijo in glasbo.

Emile Cantor je krstno izvedel mnoge skladbe za violo z različnimi orkestri in je kot član žirij sodeloval na mednarodnih tekmovanjih, kot so tekmovanja Mauricea Vieuxa, Walterja Witta, Maxa Rostala, tekmovanje ARD za violo, tekmovanju godalnih kvartetov v Londonu in tekmovanju za mlade komorne glasbenike Jugend Musiziert.

Mednarodni ugled si je prislužil tudi s svojim pedagoškim delom. Od leta 1986 poučuje na glasbenih šolah v Trossingenu in Aachnu, v letih 1992–1999 je bil tudi profesor za violo na Univerzi v Mainzu, od leta 1999 sodeluje z Univerzo Folkwang v Essnu. Od leta 2002 je izredni profesor na Konservatoriju v Barceloni, od leta 2016 poučuje tudi na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Poleg tega od leta 1988 deluje kot mentor Nemškega mladinskega državnega orkestra (BJO) in redno vodi poletne tečaje v Nemčiji, na Finskem, Švedskem, v Španiji, Belgiji in Švici.

 

MAJA ROME je solo violistka Orkestra Slovenske filharmonije in Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije. Poučuje tudi na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani, kjer z letnim semestrom 2019/2020 zaseda delovno mesto docentke za violo. Diplomirala je na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Mileta Kosija, podiplomsko pa se je izobraževala v Ljubljani in na Visoki šoli za glasbo v Detmoldu v razredu prof. Diemut Poppen. Med študijem se je dodatno izobraževala pri profesorjih, kot so Hariolf Schlichtig, Wolfram Christ, Mile Kosi ...

Je prejemnica študentske Prešernove nagrade in Kristalnega grba mesta Celje za študijske dosežke. Kot solo violistka Orkestra Slovenske filharmonije je sodelovala z dirigenti, kot so sir Neville Marriner, Charles Dutoit, Andres Orozco-Estrada, Marko Letonja, Julian Rachlin ...

Kot solistka in članica Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije je nastopala na več mednarodnih festivalih (Festival Ljubljana, Sozvočje svetov, Festival Slowind, Festival Maribor, Ohridski poletni festival, Zagrebški bienale ...) in imela priložnost sodelovati v različnih komornih zasedbah z vrhunskimi glasbeniki, kot so Dmitrij Sitkovetski, Sreten Krstić, Andreas Janke, Diemut Poppen, Primož Novšak in člani Avstralskega komornega orkestra. Posveča se tudi izvajanju slovenske sodobne glasbe. Je članica Ansambla MD7 in večkrat tudi krstno izvaja dela slovenskih skladateljev za violo solo ali komorni ansambel.

 


Fotografija Gartha Noxa, foto D. Vass

Na vrh