ANA MARIJA KRAJNC, ČEMBALO

11.04.2022
19:30
Cukrarna
Solo e da camera

ANA MARIJA KRAJNC, ČEMBALO

Girolamo Frescobaldi
TOCCATA PRIMA IZ DRUGE KNJIGE TOCCAT 

Jan Pieterszon Sweelinck
VARIACIJE NA »MEIN JUNGES LEBEN HAT EIN ENDT« 

Johann Sebastian Bach
PRELUDIJ IN FUGA V A-DURU IZ PRVE KNJIGE »DOBRO UGLAŠENI KLAVIR«

Johann Sebastian Bach
ANGLEŠKA SUITA V D MOLU
Prelude

Domenico Scarlatti
SONATA IN D-DURU, K45

Johann Joseph Fux
CAPRICCIO, K404
Praelude
Fuga
Allegretto (La Superbia)
Gustuoso (Arietta)
Tempo giusto (L'Humilta)
Affetuoso (La vera pace)
Allegro (Finale) 

Naji Hakim
SHASTA – SUITA ZA KLAVIR ALI ČEMBALO (RONDO)

Pankrace Royer
LA MARCHE DES SCHYTHES

 

Program je zasnovan kot antologija oziroma »cvetober« čembalske literature od pozne renesanse pa do danes.

Toccata prima iz druge knjige tokat Girolama Frescobaldija izhaja iz tradicije improviziranih tokat ali intonacij pozne renesanse, vendar je teatralno bolj artikulirana in virtuozno drznejša.

Sweelinckov set variacij na temo Mein Junges Leben Hat ein Endt je zagotovo eden njegovih najlepših, pa tudi najbolj poznanih del. Tema je principielno v sopranu in ostaja večinoma nedotaknjena, spremljajo pa jo spreminjajoči se glasovi, variirani bodisi kontrapunktično ali z uporabo diminucij.

Tristo let po nastanku prve zbirke Dobro uglašeni klavir seveda ne gre brez preludija in fuge Johanna Sebastiana Bacha. Tako preludij kot tudi fuga v A-duru sta troglasna, z medsebojno kontrastnim metrumom ter karakterjem.

Preludij k Angleški suiti št. 6 v D-molu je kompleksen in izvajalsko zahteven stavek. Po uvodu fantazijskega značaja sledi resni uverturni allegro, ki ga prekinjajo kontrastne medigre.

Čeprav je Bachov sodobnik (rojena sta celo istega leta), se Scarlatti ni preveč zanimal za kontrapunkt in glasbeno učenost. Pisal je direktno iz srca, pri čemer Sonata v D-duru ni izjema. Je svetlega karakterja, ki ga prekinjajo dramatični prebliski. Atmosfera se hitro spreminja in od izvajalca zahteva dober nadzor nad pripovednim tokom kompozicije.

Johann Joseph Fux v svojem opusu spretno združeval elemente italijanske in francoske glasbene tradicije. Uvodni preludij Capriccia v g-molu se izvaja arpeggiando, kar pomeni da čembalist izpisane akorde izvaja razloženo v različnih manirah ter z dodajanjem prehodnih not in pasaž; tako rekoč improvizira. Sledi fuga da capo z vmesnim adagiom, kar je kot oblika precej atipično. Vsak sledeči stavek predstavlja karakter zase in nas popelje v nov čutni ambient. La superbia deluje plemenito in kraljevsko. Gustuoso se izraža občutljivo in elegantno, medtem ko l'Humilta s svojo prozorno teksturo in nežno melodijo popelje v svet nedolžne otroškosti. La vera pace je sarabanda, ki nas še za nekaj zadnjih trenutkov popelje v miren ambient pred odločnim finalom.

Pankrace Royer je znan po posebno ekstravagantnih in virtuozno zahtevnih skladbah za čembalo. Njegov Marche des Schythes je predelava preprostega rondoja Air pour les Turcs iz opere Zaïde.

Naji Hakim je francoski skladatelj, organist in improvizator libanonskega porekla. Njegova suita za čembalo Shasta je sestavljena iz štirih stavkov, prvi v obliki rondoja. Preseneča z močjo orientalskih zvokov in energije, ki privlači s svojo izrazito ritmičnostjo.

 

Ana Marija Krajnc (rojena 1999 v Ljubljani) je čembalistka, organistka, pianistka in komorna glasbenica. Od leta 2019 študira čembalo na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Egonu Mihajloviču, trenutno pa se izpopolnjuje iz čembala in orgel na Civica scuola di musica Claudio Abbado v Milanu pri prof. Lorenzu Ghielmiju, v okviru programa Erasmus+.
Nedavno je izvedla dva solistična orgelska recitala na festivalih Vespri d'organo v San Alessandru januarja in Meditazioni con l'organo v San Simplicianu februarja; in samostojni recital na Mednarodnem festivalu čembala v Beogradu (december 2021), kjer so njen nastop sprejeli glasbeni kritiki z besedami, kot npr. »Ta mlada umetnica v svojih zrelih interpretacijah dosega nepozabne kontraste ... njen Bach je bil izveden z optimalno ritmično natančnostjo in akcentuacijo ter slišnostjo vsakega tona; v vseh izvedenih skladbah je Krajnc pokazala izjemno jasno poznavanje fakturne slike kompozicij.«
Ana Marija Krajnc je pred kratkim osvojila absolutno prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju za čembalo Gianni Gambi v Pesaru v Italiji. Je tudi prejemnica prve nagrade na mednarodnem tekmovanju Banjaluka Bienale 2017 ter posebne nagrade za najbolje izvedene Brahmsove fantazije op. 116 na mednarodnem tekmovanju Sonus (Hrvaška, 2017), ter nekaj drugih v Sloveniji in Srbiji.
Udeležila se je mojstrskih tečajev pri uglednih profesorjih Jeremyju Josephu, Martonu Borshanyiju, Wolfgangu Zererju, Michaelu Hellu in drugih.
Julija 2021 je prejela posebno štipendijo za obisk mojstrskega tečaja Tage der Alten Musik za orgle pri prof. Wolfgangu Zererju v Pöllauu v Avstriji. Zelo je aktivna kot komorna glasbenica, nastopila pa je tudi na dveh koncertnih ciklih Slovenskega baročnega orkestra v letih 2020 in 2021, ter kot kontinuistka z orkestrom Slovenske Filharmonije novembra lani.
Ana Marija Krajnc, ki trenutno živi v Milanu, bo naslednjič nastopila s solističnim recitalom na čembalu 26. maja na festivalu stare glasbe Societa dell Quartetto v Milanu.

Na vrh