Zanimivi projekti, v katere smo vključeni člani raziskovalne skupine UL AG:
NOVO:
KLJUČNI RAZLOGI ZA OSIP V SLOVENSKIH GLASBENIH ŠOLAH – KVALITATIVNA ŠTUDIJA
Glasbeno izobraževanje se pogosto sooča z izzivom ohranjati učenčevo dolgoročno zavzetost, saj prenekateri učenec dojema učne ure kot prezahtevne in nezanimive, kar vodi k predčasnemu osipu učencev v glasbenem izobraževanju. Namen pričujoče raziskave je osvetliti glavne razloge s perspektiv različnih deležnikov, in sicer učencev, ki so glasbeno šolanje predčasno opustili, njihovih staršev, učiteljev inštrumenta in nauka o glasbi, ter ravnateljev slovenskih glasbenih šol. Na osnovi teorije samodoločanja smo raziskali preplet zunanjih in notranjih dejavnikov, ki vodijo k predčasnemu opuščanju izobraževanja v glasbeni šoli. Med zunanjimi dejavniki so bile najbolj izpostavljene druge izvenšolske dejavnosti, učne ure nauka o glasbi in solfeggia, ter učiteljev pristop k poučevanju. Med notranjimi dejavniki je bila najbolj izpostavljena ključna vloga učenčevih zaznanih občutkov avtonomije, kompetentnosti in povezanosti v oblikovanju učenčevih odločitev o nadaljevanju oz. prenehanju izobraževanja. Neustrezni odnosi med učiteljem in učencem, omejeni stiki z vrstniki in nenavdihujoče vzdušje v razredu so močno vplivali na predčasen osip učencev v glasbeni šoli. Zavzetost učencev upada zaradi nekaterih segmentov učnega načrta, težav pri nauku o glasbi in solfeggiu, omejenosti materialnih sredstev in prekomerne obremenjenosti učencev. Raziskava poudarja večplastnost in prepletenost teh dejavnikov in izpostavlja pomen vzpostavljanja podpornih okolij, ki naslavljajo individualne učenčeve potrebe in zanimanja. Podporna okolja vodijo k obogateni izkušnji glasbenega izobraževanja in prispevajo k vztrajanju v njem. Pričujoča raziskava predstavlja prvo tovrstno sistematično empirično študijo v slovenskem glasbenem šolstvu in daje osnovo za nadaljnje raziskovanje in izboljševanje učnih praks v slovenskih glasbenih šolah.
Projekt In Media Stat Virtus (IMSV) se osredotoča na raziskovanje in preizkušanje konceptov spletnega poučevanja komorne igre. V projektu se razvijajo nove didaktične metode, močno podkrepljene s sodobno tehnologijo, prilagojene razmeram poučevanja na daljavo. Ciljna skupina so univerzitetni profesorji, ki poučujejo na konservatorijih, univerzah in visokih šolah za glasbo. Projekt financira Evropska komisija, ter vključuje naslednje partnerske ustanove:
Državni konservatorij Giacomo Puccini – La Spezia (Italija)
Akademija za glasbo Gheorghe Dima – Cluj-Napoca (Romunija)
Univerza Miskolc – Miskolc (Madžarska)
Superior Conservatory of Music of A Coruña – A Coruña (Spain)
Kraljevi konservatorij – Bruselj (Belgija)
Univerza v Ljubljani Akademija za glasbo – Ljubljana (Slovenia)
Giunti Psychometrics – Firence (Italija)
Vključeni z UL AG: David Veber, doc., Maja Rome doc., Miha Haas, izr. prof., Iztok Kocen, asist., Matic Mohar (služba za informatiko) in Tilen Brlan (služba za informatiko).
* * *
GLASBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK
Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana
https://zalozba.upr.si/38-2023/
Letnik 19 (2023), številka 38 | Volume 19 (2023), Number 38
https://zalozba.upr.si/38-2023/
* * *
B-AIR PROJEKT (vključeni z AG doc. dr. Katarina Habe in doc. dr. Katarina Zadnik)
Projekt B-AIR je triletni projekt, katerega nosilec je Radio Slovenija. Devet partnerskih organizacij iz osmih evropskih držav pod vodstvom Radia Slovenija raziskuje vlogo zvoka v razvoju človeka – od embrionalne faze naprej. Projekt nastaja v tesnem sodelovanju umetnikov in uglednih mednarodnih strokovnjakov s področja razvojne psihologije, nevrofiziologije, nevropsihologije, psihoakustike, muzikoterapije, glasbene pedagogike idr. – nastale nove radiofonske in glasbene vsebine za najmlajše in ranljive skupine. Cilj projekta je ustvarjanje zvočne umetnosti za dojenčke, malčke in ranljive skupine na umetniškem spletnem radijskem kanalu, podprtem z inovativno tehnologijo.
Zanimive projektne vsebine: https://www.rtvslo.si/b-air
DIGITALNA ORODJA PRI POUKU NAUKA O GLASBI
Študentski projekti za trajnostni razvoj
Akademija za glasbo UL bo v partnerskem sodelovanju z Fakulteto za aplikativne vede in zasebno glasbeno šolo Arsem izvedla projekt Digitalna orodja pri pouku nauka o glasbi.
Štirimesečni projekt, ki je bil potrjen na razpisu Študentski projekti za trajnostni razvoj v okviru razvojnega stebra financiranja (RFS) na Univerzi v Ljubljani, se bo začel izvajati v mesecu septembru 2023.
RAZISKAVA "DELOVNE ZAHTEVE, DELOVNI IN OSEBNI VIRU IN POČUTJE V POVEZAVI Z DELOM KOLABORATIVNIH PIANISTOV (KOREPETITORJEV) NA RAZLIČNIH RAVNEH GLASBENEGA IZOBRAŽEVANJA” (vključeni z AG doc. dr. Katarina Habe, izr.prof. Miha Haas, doktorska študentka: Natalija Šimunović)
Raziskava je nastala na predlog Iniciative slovenskih korepetitorjev – delovne skupine, ki si prizadeva za čimprejšnjo ureditev razmer na področju korepetiranja po celotni glasbenoizobraževalni vertikali, s povdarkom na varovanju psihofizičnega zdravja korepetitorjev in redefiniranju standardov oz. normativov, ki določajo njihovo delo. Z raziskavo nameravamo dobili natančen vpogled v psihofizično stanje in obremenitve korepetitorjev, v njihova delovna okolja in delovne obveznosti ter v njihov odnos do dela. Člani raziskovalne skupine so: doc. dr. Katarina Babnik, UL Filozofska fakulteta, doc. dr. Katarina Habe, UL Akademija za glasbo, doc. dr. Žan Lep, UL Filozofska fakulteta, izr. prof. dr. Sara Tement, UM Filozofska fakulteta, izr. prof. Miha Haas, UL Akademija za glasbo, Davorin Dolinšek, prof, Natalija Šimunovič, akad. Glasbenica, Fada Azzeh, spec. prof., Igor Vićentić, prof., in Tomaž Zamuda, prof.
RAZISKAVA “RAZLOGI ZA DEMOTIVIRANOST UČENCEV V GLASBENIH ŠOLAH”
Vključeni z AG: asist. dr. Ana Kavčič Pucihar, doc.dr. Katarina Habe (in Maruša Laure PeF UM)
V javnih glasbenih šolah je opaziti trend porasta demotiviranosti in izpisa iz glasbene šole. Z našo raziskavo želimo osvetliti ključne razloge, ki privedejo do tega z vidika učencev, učiteljev, staršev in ravnateljev. Preučiti želimo tudi primere dobre prakse, kjer je izpisov najmanj in na podlagi tega oblikovati strateški načrt za ohranjanje motiviranosti učencev v glasbenih šolah. Raziskava bo vključevala mešane metode raziskovanja, saj želimo hkrati dobiti čim bolj celostno sliko, po drugi strani pa poglobljen uvid v problematiko.
PROJEKT “Spletna gradiva za učno optimizacijo za študente športnike in glasbenike Univerze v Ljubljan”
Vključeni z AG: doc. dr. Katarina Habe (vodja projekta izr.prof.Tanja Kajtna, Fakulteta za šport UL)
Projekt vključuje pripravo učnih video vsebin za študente glasbenike in športnike, ki jih zaradi praktične naravnanosti njihovega študijskega dela, združujejo specifične karakteristike. Projekt bo vključeval pripravimo štirih vsebinskih modulov: (1) Uspešna organizacija časa pri študentih glasbenikih in športnikih, (2) Strategije uspešne psihične priprave na izvedbo za športnike in glasbenik, (3) Strategije učinkovite učenja za študente glasbenike in športnike in (4) Soočanje z duševnimi stiskami pri študentih glasbenikih in športnikih. Vska modul bo vseboval 6 – 10 tematskih videov, ki bodo študentov glasbe in športa pomagali optimizirati njihov študijski process.
Projekt Radijska igra za dojenčke – vloga estetske izkušnje pri oblikovanju zdravih socialnih odnosov na Oddelku za glasbeno pedagogiko UL AG
V letošnjem študijskem letu 2022/23 izvajamo trimesečni projekt Radijska igra za dojenčke – vloga estetske izkušnje pri oblikovanju zdravih socialnih odnosov, pri katerem sodelujejo štiri članice Univerze v Ljubljani: Akademija za gledališče, radio, film in televizijo UL, Akademija za glasbo UL, Pedagoška fakulteta UL in Teološka faktulteta UL. Pri projektu sodelujejo tudi partnerji: glasbena šola Amarilis, Javni zavod RTV Slovenija – Radio Slovenija in Študijsko-raziskovalni center za družino ŠRCD iz Ljubljane. Gre za raziskovalno-umetniški projekt ki je namenjen pridobivanju praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju, s ciljem nastanka nove radijske igre za dojenčke in otroke do 3. leta starosti, ugotavljanja možnih kreativnih didaktičnih pristopov uporabe nekaterih gradnikov radijske igre pri načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti in učinkov radijske igre in njenih gradnikov na čustvenem, gibalnem področju in področju pozornosti pri omenjenem starostnem obdobju. Nosilka projekta je Akademija za gledališče, radio, film in televizijo UL.
V okviru preizkušanja novo ustvarjenih vsebin sodelujeta študenta Jasmina Ferencek in Tomas Mejias iz Oddelka za glasbeno pedagogiko UL AG.