Kratka zgodovina glasbe na Slovenskem po 1918
Zbirka Glasba na Slovenskem po 1918 je e-monografija za glasbeno umetnost in humanistiko, družboslovje, naravoslovje in druge discipline, ki tvorijo kulturo umevanja in gojenja glasbe. Nastaja v času, ko se v sodobni družbi pogosto srečuje absurdna potreba po natančnem zamejevanju medsebojnih razmerij, pristojnosti in vsebin, raziskovalnih pristopov in metodologij dela: v zadnji četrtini stoletja so se na Slovenskem prebudile štiri različne raziskovalne tendence po obravnavi glasbe: za t.i. umetnostno, popularno, ljudsko in pedagoško razumljeno glasbeno kulturo. Povrh se nacionalno, konfesionalno, tradicijsko in pragmatično razmejevanje na “našo” in “njihovo” glasbo zoperstavlja duhu muzikologije, ki se komajda kje uspe sistematično gojiti v glavah posameznikov. Glasba na Slovenskem po 1918 želi preseči to razločenost. V humanistični tradiciji razumemo muziko kot umetnost, a tudi kot znanje, znanost, kot glasbo in muziko, kot omiko in plemenitost duha. Eno brez drugega v resnici ne more obstajati, tako kot ne more obstajati nacionalna zamejitev brez določenega drugega, brez širše umestitve v določen kulturni prostor.
Razdrobljenost intelektualnih horizontov je še veliko večja. Tudi znotraj same muzikologije postaja drobljenje znanstvenega in raziskovalnega prostora na ozko specializirane stroke resna zavora v razvoju stroke. Ob vse večjem številu specializiranih, v pristopu teoretsko in diskurzivno strogo zamejenih znanstvenih publikacij, njihovih tvorcev in bralcev, je smiselno in potrebno ponuditi več prostora za nove, interdisciplinarno zasnovane znanstvene e-monografije. Glasba na Slovenskem po 1918 hoče biti prav to – spodbuditi želi povezovanje družboslovnih, humanističnih in naravoslovnih strok, okrepiti dialog med različnimi raziskovalnimi usmeritvami, odpirati izvirne pristope k obravnavi tem. Njen smisel je opozarjanje na aktualne, četudi neuveljavljene vidike glasbene kulture pri nas in skrb za promocijo aristokratske širine misli tako v strokovnih krogih kot v širši javnosti.
Tematska zasnova e-monografije je preprosto usmerjena h kakovosti metodološke in vsebinske obravnave katerega koli dela glasbene kulture na pri nas oziroma pojavov, ki so povezani z našo glasbeno stvarnostjo, ki je bila vedno na prepihu različnih kultur in politik. osebno pozornost bo namenjena nacionalni in regionalni specifiki raziskovanja glasbe znotraj Evropske unije, pa tudi promociji regionalnih kultur in umetnosti. Skladno s tem je eno od pomembnih poslanstev e-monografije Glasba na Slovenskem po 1918 krepitev zavesti o pomenu glasbe na različnih ravneh vsakdanjega življenja, od tistih bolj specifičnih do tistih vsakdanjih, vezanih na izkušnjo slehernika.
Zbirka e-monografij Glasba na Slovenskem po 1918 je zasnovana na spoštovanju specifike slovenskega kulturnega prostora, ki je zaznamovan z večjezičnostjo. Posebno skrb pa bo posvečala slovenski humanistiki in razvoju strokovne terminologije v slovenskem jeziku, misli in kulturi.