CROISSANT V SAN FRANCISCU

16.02.2022
20:00
Dvorana Univerze
Solo e da camera

KLAVIRSKI DUO VIŠ. STROK. SOD. BEATA BARCZA in IZR. PROF. MIHA HAAS

»Croissant v San Franciscu«

 

Spored:

Camille Saint-Saëns: Variacije na Beethovnovo temo, op. 35 (1874)

1. Uvod: Moderato assai
2. Tema: Tempo di minuetto
3. Var. 1: Allegro
4. Var. 2: Poco meno mosso
5. Var. 3: Inverzija teme
6. Var. 4: Molto allegro
8. Var. 6: Prestissimo leggierissimo
9. Var. 7: Alla marcia funebre
10. Intermezzo: tempo del tema
11. Fuga: Allegro – animato
12. Finale: Presto

 

Maurice Ravel: Moja mati gos (1910)

1. Pavana za spečo lepotico
2. Mali palček

Palček je povsod tam, koder je šel mimo, posejal semena. Mislil je, da bo lahko našel svojo pot nazaj, vendar je bil zelo presenečen, saj ni našel niti enega samega samcatega kalčka. Prileteli so namreč ptički in do zadnjega vse pozobali.

3. Grda deklica kraljica pagod

Slekla se je in se podala v kopel. V tem trenutku se začele pagode in pagodice peti in igrati na inštrumente. Vsak inštrument je bil zgrajen drugače: nekatere so imele teorbe narejene iz orehovih lupinic, nekatere so imele viole narejene iz mandljevih lupinic, kajti prilagoditi je bilo potrebno velikost inštrumentov glede na njihovo velikost.

4. Pogovor lepotice in zveri

Lepotica: »Ko pomislim na Vaše dobro srce, se mi ne zdite tako grdi.«
Zver: »Ah, moja Gospodična! Res imam dobro srce, vendar sem vseeno pošast.«
Lepotica: »Veliko ljudi je, ki so večje pošasti kot vi.«
Zver: »Če bi imel človeško pamet, bi Vam v zahvalo laskal. Vendar nisem nič drugega kakor zver. Lepotica, ali bi želeli postati moja žena?«
Lepotica: »Ne, zver.«
Zver: »Umrl bom zadovoljen, če bom doživel to srečo, da Vas ponovno vidim še enkrat.«
Lepotica: »Ne, moja draga Zver. Vi ne boste umrli, Vi boste živeli, da postanete moj soprog.«
Zver je izginila in lepotica je pri svojih stopalih uzrla princa, bolj lepega kakor sama ljubezen. Princ se ji je zahvalil za čarovnijo.

5. Pravljični vrt

 

* * *

Steve Reich: Piano Phase (1967)

 

Dave Brubeck: Points on Jazz (1958)

1. Preludij
2. Scherzo
3. Blues
4. Valček
5. A la Turk

 

Beata Ilona Barcza je pianistka in komorna glasbenica iz Madžarske. Magisterij je zaključila na Univerzi v Pécsu na Akademiji za glasbo in vizualno umetnost (2013). Med šolanjem se je udeležila mnogih tekmovanj, na katerih je osvojila številne prve nagrade. Kot pianistka je redno nastopala na recitalih v Narodnem gledališču Pécs, skupaj z odlično sopranistko Marianno Váradi. Beato zanimajo tudi glasbila s tipkami, tipična za staro glasbo. Na Madžarskem se je tri leta dodatno izobraževala v igranju čembala. Na povabilo Malcolma Bilsona se je v Ithaci (ZDA) udeležila njegovega mojstrskega tečaja Fortepiana, v Ljubljani pa mojstrskega tečaja za Pedalflügel Daliborja Miklavčiča. Leta 2015 se je preselila v prestolnico, po prejetju štipendije za študij na Akademiji za glasbo v Ljubljani v klasi Jasminke Stančul. V Sloveniji je sodelovala in nastopala z mednarodno priznanimi glasbeniki kot so: Žiga Brank (violina), Rok Zgonc (violina), Domen Lorenz (violina), Tibor Kerekeš (trobenta) in Andrej Zupan (klarinet). Korepetirala je na mojstrskih tečajih Vasilija Meljnikova (violina), Lane Trotovšek (violina), Jake Stadlerja (violoncello), Edite Garčević Koželj (petje), Pie Brodnik (petje) in Andreja Zupana (klarinet).Trenutno je korepetitorka na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer se želi specializirati za violinski repertoar

 

Miha Haas je pianist, koncertni glasbenik, studijski umetnik, profesor klavirja in komorne igre, raziskovalec različnih področij glasbe ter zagovornik sodobnih metod pri razumevanju izvajalske in pedagoške prakse. 
Kot solist ali član ansamblov je nastopil v državah po Evropi, med drugim v Nemčiji, Avstriji, Italiji, Belgiji, Srbiji, Veliki Britaniji, na Hrvaškem, Švedskem, Norveškem, Nizozemskem, v Bosni in Hercegovini ter v ZDA. Je prejemnik nagrad na različnih tekmovanjih v disciplinah klavir solo ter klavirski duo. S pianistom Tadejem Horvatom sta osvojila 2. nagrado na tekmovanju Concours Grieg 2009 v Oslu.
Kot solist se je z različnimi orkestri predstavil z deli Mozarta, Beethovna, Chopina, Griega, Gershwina ter nekaterimi sodobnimi slovenskimi skladatelji. Redno sodeluje z društvom za sodobno glasbo Neofonía, nastopil je tudi na festivalih sodobne glasbe Slowind 2019 in New Music Forum 2021.
Leta 2010 sta z violončelistom Nikolajem Sajkom izdala zgoščeno z deli Griega, Martinuja, Savina in Puciharja, še istega leta pa s klarinetistom Tadejem Kenigom album z deli Alojza Ajdiča. Letos je izšla zgoščenka Kvintesenca kolektiva Carpe Artem, kjer se v zasedbi klavirskega kvinteta predstavlja v delih Brahmsa in Šostakoviča.
Aktivno je udeležen pri v raziskavah na področju akustike klavirja, klavirja v komornih zasedbah z godali ter na področju historične izvajalske prakse. Kot predavatelj se je predstavil na mednarodnih konferencah EPTA v Reykjaviku 2016, na Malti 2018, na Dunaju 2019 ter v Bonnu 2020. Poleg tega je predaval na konferenci Piano Forum na Rodosu 2017, kot gostujoči profesor pa je deloval na Umetniški univerzi v Gradcu, na Glasbeni Akademiji v Zagrebu, na Akademiji Franza Liszta v Budimpešti, na Indiana University of Pennsylvania v ZDA.
Od leta 2014 je član izvršnega odbora Društva klavirskih pedagogov Slovenije EPTA, od 2020 tudi podpredsednik, vodja projekta konference Klavirski dnevi ter član uredništva strokovne pianistične revija Virkla.
Miha Haas se je rodil v Ljubljani 1983 v glasbeni družini. Klavir se je pričel učiti pri šestih letih pri Tanji Zrimšek, nadaljeval je pri očetu Hinku na Srednji glasbeni in baletni šoli Ljubljana (danes KGBL). Študiral je na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Dubravke Tomšič-Srebotnjak, magistriral pa na Konservatoriju v Bruslju pri Aleksandru Madžarju. V času izobraževanja je prejel Škerjančevo nagrado SGBŠ Ljubljana, Prešernovo nagrado Akademije za glasbo in Prešernovo nagrado Univerze v Ljubljani.

Na vrh