ZVOKOTOK 2025
Zavod Sploh v sodelovanju z UL AG in The Swiss Arts Council Pro Helvetia
cikel POSLUŠALNICE
ZVOČNI PROSTOR
Simone Keller, klavir
akustični koncert
Spored:
Johann Sebastian Bach (1685-1750) / György Kurtág (*1926): "Aus tiefer Not schrei ich zu dir", BWV 687 (za klavir štiriročno)
Ruth Crawford Seeger (1901-1953): "Piano Study in Mixed Accents" (1930)
Thomas Adès (*1971): "Traced Overhead" (1995/96)
György Kurtág: "Játékok / The very last conversation with László Dörney" (1982)
Christophe Bertrand (1981-2010): "Haos" (2003)
György Kurtág: "Játékok / Flowers we are" (2003)
Katharina Rosenberger (*1971): "ahom" (2002)
György Kurtág: "Játékok / Hommage à Bálint Endre" (1979)
György Kurtág: "Játékok / In memoriam Maurice Fleuret" (1990)
Beat Furrer (*1954): "Voicelessness. The Snow Has No Voice" (1986)
Annea Lockwood (*1939): "RCSC" (2001)
Johann Sebastian Bach / György Kurtág: "Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit", BWV 106 (za klavir štiriročno)
Koncert poteka brez odmora in brez ploskanja med skladbami.
Ko sedem za klavir, vedno najprej in predvsem poslušam. Uglašujem se na prostor, na tišino, na to, kar se bo razvilo. Pričujoči koncert je prav to: koncertno povabilo k poslušanju – k pozornemu in globokemu poslušanju.
V svetu, ki je tako glasen, tako nemiren, tako razdrobljen, se mi zdi bolj kot kdaj koli prej nujno, da gojimo poslušanje kot zavestno držo. Vsako od del na izbranem programu nas poziva k pozornemu poslušanju – k subtilnim niansam barve, občutljivim spremembam teže in časa, temu, kar se dogaja med notami in tipkami.
Večer se začne in konča z glasbo štiriročno – nenavaden okvir za solo program. Ne začenjam sama in ne končujem sama. To je simbolni trenutek: kar je v bistvu zamišljeno kot samotno potovanje, se začne in konča v dialogu, ki ga uokvirjata dve Bachovi transkripciji, ki prosita za mir in upanje na boljše čase. Vmes, v eni uri, zaigram recital sodobnih skladb v neprekinjenem toku.
Tudi kot eksperimentalna pianistka, ki se močno osredotoča na prenovo, menim, da je bistveno, da se obračamo k tradiciji in jo gojimo. Med pripravo programa, so bila spoznavanja del skladatelja Christopha Bertranda globoko odkritje. Nujnost njegovega glasbenega jezika – tako presenetljivega v svoji intenzivnosti – me je takoj nagovorila in globoko ganila.
Bertrand, izjemno nadarjen mladi skladatelj, je tragično zapustil življenje v devetindvajsetem letu: močno se zavedam odgovornosti, da ne smemo dovoliti, da bi šla njegova glasba v pozabo – tako kot obstaja nevarnost, da bi bili spregledani številni drugi pomembni glasovi in da bi jih prezrli. Peggy Seeger je o svoji materi Ruth Crawford Seeger nekoč dejala: »Umrla je, preden se je ona – ali kdorkoli drug – zavedala, kako dobra je bila.«
Zato skupaj prisluhnimo tem zelo različnim glasovom: radikalizmu Ruth Crawford Seeger, uglašenim raziskovanjem Thomasa Adèsa, intimne, fragmentarne poezije Györgyja Kurtága, o minljivosti in spominu; vztrajnemu odmevu v delu Katharine Rosenberger, mogočnemu brezglasju v glasbi Beata Furrerja in občutljivi pozornosti v zvokih Annee Lockwood, napisani v povezavi z Ruth Crawford Seeger. Izrisujejo se številni loki in prepletajo tanke niti. In morda, prav v teh subtilnih povezavah lahko najdemo posebno moč – takšno, ki nas lahko opogumlja pri soočanju z zapletenimi izzivi našega sveta.
Simone Keller, rojena leta 1980 v Weinfeldnu/Thurgau, se je izobraževala v koncertnem razredu Hansa-Jürga Struba in v razredu Lied Daniela Fuetra na Univerzi za umetnost v Zürichu ter med drugim prejela prvo nagrado na tekmovanju Landolt, drugo nagrado na tekmovanju Hans Ninck in nagrado EMCY za komorno glasbo na Evropskem festivalu klasične glasbe Ruhr. Kot solistka in komorna glasbenica goji zelo širok repertoar, ki sega od klasične in sodobne glasbe do eksperimentalnih in interdisciplinarnih formatov, lastnih konceptov in intermedijskih projektov, ter veliko nastopa v Švici in številnih drugih državah v Evropi, ZDA in Aziji. Kot gostja je Simone Keller redno igrala z Musikkollegium Winterthur, Südwestdeutsche Philharmonie in Collegium Novum Zürich, med drugim jo vabijo Ensemble Contrechamps Geneva, Glassfarm Ensemble New York ali Hong Kong New Music Ensemble, kjer je sodelovala z dirigenti, kot so Peter Rundel, Jac van Steen, Jonathan Stockhammer, Pablo Heras-Casado, Peter Ruzicka, Peter Hirsch, Heinz Holliger ali Johannes Kalitzke. Leta 2016 je bila Simone Keller za več mesecev povabljena v Cité Internationale des Arts v Parizu, leta 2018 pa je pol leta živela v umetniški rezidenci v Beogradu. Leta 2017 je imela čast sodelovati s Centrom za računalniške raziskave v glasbi in akustiki na Univerzi Stanford v Kaliforniji, leta 2019 pa je prejela ponovna povabila Univerze Columbia in Glasbene šole Manhattan v New Yorku ter Univerze Brown v Providenceu/Bostonu. Leta 2019 je bila Simone Keller nominirana za mednarodno nagrado za inovacije Classical:NEXT in je istega leta prejela dve nagradi mednarodne konference ob Bodenskem jezeru. Leta 2021 je prejela nagrado Conrada Ferdinanda Meyerja.
VSTOP PROST
Obvestilo o fotografiranju in snemanju dogodka
Organizatorka Akademija za glasbo UL bo na dogodkih zajela več zaslonskih slik (fotografij) in videoposnetkov z namenom promocije dogodka oz. poročanja o njem. Fotografiranje in snemanje bosta potekala skladno z veljavnim nacionalnim Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) in Uredbo EU 2016/679. Fotografije in videoposnetki dogodka bodo objavljeni na spletni strani, družbenih omrežjih (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, X), v publikacijah ter na promocijskem in drugem informativnem gradivu Akademije za glasbo UL.
Fotografije se bodo nanašale na dogodek na splošno in ne na posamezne udeležence. Imetnik materialnih avtorskih pravic dogodka je Akademija za glasbo UL, zato kakršno koli kopiranje, vključno s snemanjem in shranjevanjem v elektronski obliki, razširjanje, spletno objavljanje in druga uporaba razen dovoljene zasebne rabe ni dovoljena brez predhodnega dovoljenja Akademije za glasbo UL.
Za dodatne informacije se obrnite na pooblaščeno osebo za varstvo osebnih podatkov na Akademiji za glasbo UL: Manja Belina (manja.belina@ag.uni-lj.si).