Osebno:

- Naziv: dr.
- Ime: Katarina
- Priimek: ZADNIK
- Izv. naziv: doc.
- E-mail: katarina.zadnik@ag.uni-lj.si
Govorilne ure:
četrtek: 9.00 - 10.30 (kabinet 6, Gosposka)Predhodna najava na e-naslov: katarina.zadnik@ag.uni-lj.si
Življenjepis:
Dr. Katarina Zadnik je predstojnica Oddelka za glasbeno pedagogiko na Akademiji za glasbo, Univerze v Ljubljani, in deluje kot docentka na področju specialnih glasbenih didaktik za predšolsko obdobje, prvo triletje osnovne šole in predmete nauk o glasbi in Solfeggio v nižji glasbeni šoli. Kot idejna vodja projektov, Glasbene urice za dojenčke (2014) in Glasbene urice za najmlajše (2015), je zasnovala program za izbirni predmet Glasba v najzgodnejšem življenjskem obdobju. Aktivno se udeležuje mednarodnih konferenc in simpozijev, znanstvene in strokovne prispevke objavlja doma in v tujini. Je članica žirije slovenske Glasbene olimpijade in mednarodnega festivala za solfeggio Solfest v Črni gori. V trimesečnem obdobju (2017) je bila aktivno vključena v izvajanje študijskih programov na prvostopenjskem študiju na Muzički akademiji, Univerzitet u Crnoj Gori. Kot pedagoška mentorica je sodelovala pri načrtovanju in izvedbi naslednjih projektov: Razvoj montessori materialov za uporabo pri pouku nauka o glasbi (2017), Uporaba metode Alfreda A. Tomatisa v glasbeni šoli (2018), Bachovi cvetni plesi in njihova uporaba v glasbeni šoli, ki so bili zvedeni v okviru javnega razpisa Projektno delo z gospodarstvom in negospodarstvom v lokalnem in regionalnem okolju – Po kreativni poti do znanja 2016/17.
Od leta 2020 sodeluje v mednarodnem projektu "B -AIR Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine", ki je finančno podprt v okviru programa Evropske unije Ustvarjalna Evropa. Od leta 2021 pa sodeluje pri raziskovalnem projektu Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenje ARRS-RPROJ-JR-PRIJAVA /2020/330 – Glasba mladih po 1945 in Glasbena mladina Slovenije.
Kot samostojna avtorica je izdala znanstveni monografiji: Opisno ocenjevanje glasbenega razvoja pet- in šestletnih otrok (2005) in Nauk o glasbi v slovenski glasbeni šoli: med preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo (2019).
* * *
Katarina Zadnik, PhD is a Head of Music Education Department at the Academy of Music, University of Ljubljana, and assistant professor, specialized in didactics of music education in preschool, in the first triennial in the general school, and for group lessons of Music theory and Solfeggio in the lower music school. On the basis of two projects, Music Hours for the Babies (2014) and Music Hours for the Youngest (2015), she devised a chosen subject Music in the earliest childhood. Her research findings are presented at the national and international conferences, symposiums and are published in monographies and music-educational journals. She is a member of the jury of the Slovenian Music Olympiad and the international solfeggio festival Solfest in Montenegro. In three months period (2017), she actively participated in the implementation of the music education study program at the Music Academy Cetinje, University of Montenegro. As a mentor, she cooperated in many projects: The development of Montessori materials for their usage by subject Music theory in music school (2017), The application of Alfred A. Tomatis method in music school (2018), Bach flower dances and their application in music school.
Since 2020, she has been participating in the international project "B-AIR Sound Art for Babies, Toddlers and Vulnerable Groups", financially supported by the European Union's Creative Europe program. Since 2021, she is actively cooperating in the research project Music of young people after 1945 and Musical Youth of Slovenia by the Slovenian Research Agency ARRS-RPROJ-JR-PRIJAVA / 2020/330.
In 2005, she has published monograph A Descriptive Assessment of Musical Development of Five and Six Year Old Children. The last scientific monograph Music Theory in the Slovenian Music School between the Past, Present and Future was published in 2019.
Bibliografija:
ZADNIK, Katarina. Interactive learning materials for subjects Music theory and Solfeggio in the Slovenian primary music school. Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja. 2021, letn. 29, št. 2, str. 281-301, graf. prikazi. ISSN 0353-765X. [COBISS.SI-ID 95330563]
ZADNIK, Katarina. Koristi Bachovih cvetnih plesov v vzgojno-izobraževalnem procesu. Pedagoška obzorja : časopis za didaktiko in metodiko. 2021, letn. 36, št. 1, str. 53-65, graf. prikazi. ISSN 0353-1392. [COBISS.SI-ID 58116867]
ZADNIK, Katarina, SMREKAR, Sara. Prepoznavanje socialnih veščin pri glasbenih dejavnostih v skupini tri-in štiriletnih otrok v vrtcu. Revija za elementarno izobraževanje. [Tiskana izd.]. 2020, let. 13, št. 3, str. 325-346. ISSN 1855-4431. [COBISS.SI-ID 32719619]
ZADNIK, Katarina. Cross-curricular connections between instrument and music theory in Slovenian music
schools. V: ŽNIDARŠIČ, Jerneja (ur.). Interdisciplinary perspectives in music education. Hauppauge (NY): Nova Science Publishers, 2020. Str. 227-247. Education in a competitive and globalizing world. ISBN 978-1-53617-954-5. [COBISS.SI-ID 50508291]
ZADNIK, Katarina. Nauk o glasbi v slovenski glasbeni šoli : med preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo, (Zbirka Glasba na Slovenskem po 1918). 1. e-izd. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, 2019. ISBN 978-961-06-0159-3. https://e-knjige.ff.uni-lj.si/znanstvena-zalozba/catalog/book/136. [COBISS.SI-ID 298714368]
ZADNIK, Katarina. Učbeniki za glasbenoteoretične predmete od ustanovitve Konservatorija do danes. V: STEFANIJA, Leon (ur.), et al. Med ljubeznijo in poklicem : sto let Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. 1. e-izd. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2019. Str. 203-303. Zbirka Glasba na Slovenskem po 1918. ISBN 978-961-06-0273-6. ISSN 2350-6350. https://e-knjige.ff.uni-lj.si/znanstvena-zalozba/catalog/view/176/271/4501-1, DOI: 10.4312/978-961-06-0273-6. [COBISS.SI-ID 2840967]
Zadnik, Katarina: Primary Music School Education in Slovenia and Montenegro/Osnovno glasbeno šolstvo v Sloveniji in Črni gori. V Muzikološki zbornik, 55/1, str. 195–210 https://revije.ff.uni-lj.si/MuzikoloskiZbornik/issue/view/666/MUZ19_1
ZADNIK, Katarina, HABE, Katarina. Specifične učne težave (SUT) pri predmetu nauk o glasbi v glasbeni šoli. V: SCHMIDT, Majda (ur.), RUS KOLAR, Danijela (ur.), KRANJEC, Eva (ur.). Vloga inkluzivnega pedagoga v vzgoji in izobraževanju : konferenčni zbornik. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze. 2018. [COBISS.SI-ID 2720391]
Zadnik, Katarina. Savremena muzička teorija i solfeđo u osnovnim muzičkim školama u Sloveniji i Crnoj gori. Jelena Martinović-Bogojević, Vedrana Marković (ur.) Prvi međunarodni simpozijum iz oblasti muzičke pedagogije – simped. Muzička pedagogija izazov, inspiracija i kreacija. Zbornik radova, 2018. str. 313-331. https://indd.adobe.com/view/ec780421-2452-4a68-aeda-f4787c72967c
ZADNIK, Katarina. The Slovenian basic music school education in support to the personal development. V: SAGRILLO, Damien (ur.). Musik, musikalische Bildung und musikalische Überlieferung - Music, Music Education and Musical Heritage : Festschrift zum 65. Geburtstag von Friedhelm Brusniak. Weikersheim: Margraf. 2017 , str. 392-403. [COBISS.SI-ID 2696071]
ZADNIK, Katarina. Music theory in the context of cross-curricular connections in Slovenian music school. V: VIDULIN-ORBANIĆ, Sabina (ur.). Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5 : zbornik radova s petog Međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, Pula, 18.- 20. svibnja 2017 : Budučnost glazbene nastave: diskursii o pedagogiji u glasbenoj umjetnosti = Music pedagogy in the context of present and future changes 5 : proceedings from the Fifth International Symposium of Musical Pedagogues, Pula, 18th-20th May, 2017 : Future of music teaching: discourses on pedagogy in music, Peti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena, Pula, 18.-20. maja 2017. U Puli: Sveučilište Jurja Dobrile, Odjel za glazbu: = Juraj Dobrila University, Department of Music. 2013, str. 301-312. [COBISS.SI-ID 2696583]
ZADNIK, Katarina, KOREN, Danaja. Montessori pedagogika in njena vloga pri nauku o glasbi v glasbeni šoli. V: ROTAR PANCE, Branka (ur.). Breda Oblak : utemeljiteljica didaktike glasbe na Slovenskem : tematska številka = thematic isssue, (Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, ISSN 1318-6876, zv. 27). Ljubljana: Akademija za glasbo, Katedra za zgodovino glasbe, Oddelek za glasbeno pedagogiko. 2017, zv. 27, str. 175-189, ilustr. [COBISS.SI-ID 2720647]
ZADNIK, Katarina. Pevska dejavnost v zgodnjem otroštvu. V: BRATOŽ, Silva (ur.). Razsežnosti sodobnih učnih okolij = Dimensions of contemporary learning environments, (Knjižnica Ludus, ISSN 2536-1937, 3). Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2017, str. 361-377. [COBISS.SI-ID2637447]
ZADNIK, Katarina, HABE, Katarina. The developmental benefits of early music education : an evaluation study of the two Slovenian projects. V: NATA, Roberta V. (ur.). Progress in education. volume 43, (Progress in education, ISSN 1535-4806, volume 43). New York: Nova Science, 2017, str. 123-144. [COBISS.SI-ID 2638215]
ZADNIK, Katarina. Contemporary challenges of the earliest childhood music education. V: BALIĆ, Vito (ur.), RADICA, Davorka (ur.). Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4 : sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća : zbornik radova s Četvrtog Međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, Split, 15.-17. svibnja 2016 = Music pedagogy in the context of present and future changes 4 : synthesis of the traditional and modern music education of the 21st century : proceedings from the Fourth International symposium of musical pedagogues, Split 15th-17th May, 2015, Četvrti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena, Split, 15.-17. svibnja 2015. Split: Umjetnička akademija, 2016, str. 33-44. [COBISS.SI-ID 2580103]
ZADNIK, Katarina. The ability of a vista perfoprming in the lower grades of music theory in Slovenian music schools. V: SAGRILLO, Damien (ur.), NITSCHKÉ, Alain (ur.), BRUSNIAK, Friedhelm (ur.). Leo Kestenberg und musikalische Bildung in Europa, (Würzburger Hefte zur Musikpädagogik, 8). Weikersheim: Margraf. 2016 , str. 95-115. [COBISS.SI-ID 2580359]
ZADNIK, Katarina, KOREN, Danaja, SICHERL-KAFOL, Barbara. The importance of stimulating environment in the early years of musical development. V: SICHERL-KAFOL, Barbara (ur.). Contemporary approaches to music teaching and learning. Saarbrücken: Lambert, cop. 2015, str. 183-207, tabele. [COBISS.SI-ID 10863433]
ZADNIK, Katarina, JERMAN, Janez. Musical activities in earliest childhood music education. V: BURGESS, Eric (ur.). Music education and perceptions, (Fine arts, music and literature). Hauppauge, New York: Nova Science, 2015, str. 1-20, ilustr. [COBISS.SI-ID 2525319]
ZADNIK, Katarina. The teacher's musical competencies in school praxis. V: SICHERL-KAFOL, Barbara (ur.). Contemporary approaches to music teaching and learning. Saarbrücken: Lambert, cop. 2015, str. 37-55, tabele. [COBISS.SI-ID 2559879]
ZADNIK, Katarina. The role of music education in general and music schools in Slovenia. V: NITSCHKÉ, Alain (ur.), SAGRILLO, Damien (ur.). Die Musik in der Bildung : Aspekte europäischer Musikerziehung und ihre Anwendung in Luxemburg, (Würzburger Hehte zur Musikpädagogik, ISSN 1861-2792, Vol. 6). Weikersheim: Margraf publishers GMGH. cop. 2014, str. 201-218. [COBISS.SI-ID 2460295]
ZADNIK, Katarina. Nauk o glasbi in njegova vloga v glasbenem šolstvu. Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, ISSN 1318-6876, 2013, zv. 19, str. 41-59. [COBISS.SI-ID 2398087]
ZADNIK, Katarina. The effect of music-school education on musical developement of eight-year-old children. V: DENAC, Olga (ur.). New perspectives in music education in Slovenia, (Fine arts, music and literature), (Education in a competitive and globalizing world). New York: Nova Science. cop. 2012, str. 17-28, tabeli. [COBISS.SI-ID 2326407]
ZADNIK, Katarina. Teaching methods and didactic materials to develop listening abilities in secondary school. V: KONKOL, Gabriela (ur.), NIECZYPOROWSKI, Roman (ur.). International aspects of music education. Vol. 1, Teaching and learning processes. Gdansk: The Stanislaw Moniuszko Academy of music in Gdansk. 2012, str. 137-145. [COBISS.SI-ID 2369159]
ZADNIK, Katarina. Razvoj ritmičnega in melodičnega posluha pri 8-letnih učencih v glasbeni šoli : doktorska disertacija. Ljubljana: [K. Zadnik], 2011. 312 f., note, tabele. [COBISS.SI-ID 2227847]
ZADNIK, Katarina. Glasbeno mišljenje v nižjih razredih nauka o glasbi v glasbeni šoli. Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, ISSN 1318-6876, 2009, zv. 12, str. 71-96, ilustr. [COBISS.SI-ID 253736192]
ZADNIK, Katarina. Dejavniki glasbenega razvoja pri pet- do osemletnih učencih v glasbeni šoli. Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, ISSN 1318-6876, 2006, zv. 7, str. 124-139. [COBISS.SI-ID 251725568]
ZADNIK, Katarina. Opisno ocenjevanje glasbenega razvoja pet- in šestletnih otrok. Nova Gorica: Educa, Melior, 2005. 102 str., graf. prikazi, tabele. ISBN 961-6039-65-2. [COBISS.SI-ID 217732096]