Osebno:

- Naziv: dr.
- Ime: Katarina
- Priimek: HABE
- Izv. naziv: izr. prof.
- E-mail: katarina.habe@ag.uni-lj.si
Govorilne ure:
Kadarkoli po predhodnem dogovoru po mailu: katarina.habe@ag.uni-lj.siŽivljenjepis:
Katarina Habe je doktorica psihologije, ki svoje znanstvenoraziskovalno in strokovno delo usmerja na področje razvoja strategij uspešnega nastopanja (motivacija, samospoštovanje, obvladovanje stresa, pozornost in spomin), s poudarkom na obvladovanju treme in spodbujanja zanosa. V svojem doktorskem delu se je posvetila raziskovanju vpliva glasbe na kognitivno funkcioniranje, kar je trenutno še vedno njena poglavitna znanstevno-raziskovalna okupacija. Pri svojem delu združuje analitični um psihologinje in intuitivni um glasbenice, saj že vrsto let uspešno deluje na obeh področjih. Svoje strokovno delo predstavlja na številnih psiholoških in glasbenih kongresih ter v znanstvenih in strokovnih revijah (Psihološka obzorja, Pedagoška obzorja Glasba v šoli, Brain Topography, International journal of psychophysiology; Frontiers in Performance Science). Sodeluje z Zavodom za šolstvo republike Slovenije. Zaposlena je kot izredna profesorica za področje obče psihologije na oddelku za glasbeno pedagogiko Akademije za glasbo UL, pogodbeno pa sodeluje pri izvedbi glasbenopsiholoških predmetov tudi na Pedagoški in Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru in na Inštitutu Knoll za glasbeno terapijo in supervizijo. V zadnjem času je največji poudarek njenega raziskovalnega dela namenjen preučevanju glasbe kot sredstva za spodbujanja psihofizičnega blagostanja pri nevrotipičnih posameznikih in pri posameznikih iz ranljivih skupin, po drugi strani pa se ukvarja s spodbujanjem celostnega blagostanja pri glasbenikih.Na glasbenem področju že več kot 20 let prepeva v vokalni skupini Katrinas, katere ustanoviteljica je. Poleg izvajalske vloge, pa se v glasbenih vodah predstavlja tudi kot avtorica glasbe in besedila.
Bibliografija:
Celotna bibliografija je dostopna preko SICRIS-a: https://cris.cobiss.net/ecris/si/sl/researcher/16591Najpomembnejša bibliografska dela v zadnjih treh letih:
- Biasutti, M., & Habe, K. (2023). Teachers’ perspectives on dance improvisation and flow. Research in Dance Education, 24(3), 242-261.
- Biasutti, M., & Habe, K. (2021). Dance Improvisation and Motor Creativity in Children: Teachers’ Conceptions. Creativity Research Journal, 33(1), 47-62.
- Gomez, P., Casanova, O., Habe, K., & Yoshie, M. (2023). Highlights in performance science: music performance anxiety. Frontiers in Psychology, 14, 1328762.
- Habe, K., Biasutti, M., & Kajtna, T. (2021). Wellbeing and flow in sports and music students during the COVID-19 pandemic. Thinking Skills and Creativity, 39, 100798.
- Habe, K., Dobrota, S., & Reić Ercegovac, I. (2023). Functions of music, focused on the context of music listening, and psychological well-being in late adolescence regarding gender differences. Frontiers in psychology, 14, 1275818.
- Kavčič Pucihar, A., Habe, K., Rotar Pance, B., & Laure, M. (2024). The key reasons for dropout in Slovenian music schools–a qualitative study. Frontiers in Psychology, 15, 1385840.
- Laure, M., & Habe, K. (2024). Stimulating the development of rhythmic abilities in preschool children in Montessori kindergartens with music-movement activities: A quasi-experimental study. Early childhood education journal, 52(3), 563-574.