Osebno:
- Naziv: dr.
- Ime: Darja
- Priimek: KOTER
- Izv. naziv: red. prof.
- E-mail: darja.koter@ag.uni-lj.si
- Telefon: 051 334 668
- Kabinet: 20
Govorilne ure:
Četrtek ob 8.00, soba 20Življenjepis:
Darja Koter je leta 1983 diplomirala na Akademiji za glasbo UL na oddelku za glasbeno pedagogiko. Med letoma 1983 in 1990 je poučevala na ptujski gimnaziji, kjer je vodila Mešani mladinski pevski zbor, ki se je odlikoval v domačem in mednarodnem merilu ter prejel visoka priznanja. Od leta 1990 do 2002 je bila kustodinja za zbirko glasbil v Pokrajinskem muzeju Ptuj. Zbirko starih inštrumentov je strokovno obdelala, jo dopolnila z novimi eksponati in pripravila vrsto občasnih in dve stalni razstavi. Pod njenim vodstvom je zbirka leta 2000 dobila status nacionalnega pomena. Posveča se zbiranju inštrumentov, dokumentiranju in raziskovanju inštrumentalne dediščine ter zgodovini izdelovanja glasbil na Slovenskem. Proučuje arhivske vire in notno zapuščino, biografije in opuse slovenskih skladateljev ter glasbeno ikonografijo slovenske likovne dediščine. Dosedanje raziskave je strnila v magistrski nalogi (1994) in doktorski disertaciji (1998), ki ju je ubranila na Akademiji za glasbo, kjer je tudi docentka za področje zgodovine glasbe. Od leta 2002 je zaposlena na Akademiji za glasbo, kjer poučuje zgodovino svetovne in slovenske glasbe. Izpopolnjevala se je v nekaterih pomembnih centrih za raziskovanje historičnih inštrumentov (Dunaj, Nürnberg, Univerza Vermillion - Južna Dakota ter New York – ZDA). Je avtorica muzejskih razstav in publikacij, ukvarja se s prizadevanji za restavriranje historičnih inštrumentov in organizacijo koncertov na starih glasbilih. Udeležuje se domačih in mednarodnih konferenc, je avtorica monografskih publikacij in člankov, objavljenih v pomembnih domačih in tujih publikacijah. Od leta 2004 sodeluje v mednarodnih glasbenih projektih Univerze v Bonnu. Deluje tudi kot urednica monografskih publikacij. Sodeluje v komisijah Zavoda za šolstvo RS na področju potrjevanja učbenikov in obnove učnih načrtov. Je dobitnica Valvasorjevega priznanja za področje muzejske dediščine (1994) in Oljenke mesta Ptuj za dosežke na kulturnem področju.
Bibliografija:
Monografije1. Koter, D., Glasbilarstvo na Slovenskem, Maribor: Obzorja, 2001, 2004.
2. Koter, D., Žgeč L., Ptujska (z)godba: šest stoletij godbenega igranja na Ptuju, Ptuj 2005.
Članki
3. Čembalo na slovenskih in istrskih freskah. Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, Ljubljana: Akademija za glasbo, 1997, št. 2, str. 37–47.
4. Muzikalije ptujske cerkve sv. Jurija. Ptujska župnijska cerkev sv. Jurija (ur. S. Krajnc), Ptuj: Minoritski samostan sv. Jurija, 1998, str. 260–279.
5. Pedagog in goslar Maksimilijan Skalar. Glasba v šoli, 1998, l. 4., št. 3–4, str. 23–26.
6. Izdelovalci pihal na Slovenskem in njihova dediščina. Muzikološki zbornik, 1999, l. 35, str. 147–165.
7. Inštrumentalni pouk: poučevanje inštrumentov na širšem evropskem prostoru in pri nas od antike do konca 18. stoletja. Glasba v šoli, 1999, l. 5, št. 1–2, str. 31–36.
8. Gerbičeve inštrumentalne skladbe in njegov klavir. Gerbičev zbornik (ur. E. Škulj), Ljubljana: Družina, 2000, str. 109–126.
9. On the role of the harpsichord in teh former Gorizia, Carniola and Istria. Das österreichische Cembalo: 600 Jahre Cembalobau in Österreich (ur. A. Huber), Tutzing: Hans Schneider, 2001, str. 427–437.
10. Samospevi Lucijana Marije Škerjanca skozi njegov čustveni in miselni svet. Glasba, poezija – ton, beseda (ur. P. Kuret), Ljubljana: Festival, 2001, str. 48–55.
11. Kozinovi samospevi in klavirja iz zapuščine, Marjan Kozina: 1907–1966 (ur. P. Kuret), Novo mesto: glasbena šola M. Kozine, 2002, str. 107–122.
12. Glasba in likovna dediščina: organološki in simbolni pomen glasbil v slikarstvu. Glasba v šoli, 2002, l. 8, št. 3–4, str. 16–19.
13. Glasbila na slikah evropskih slikarjev iz Narodne galerije v Ljubljani. Zgovornost podob: pogled iz drugega zornega kota (ur. L. Tavčar), Ljubljana: Narodna galerija, 2002, str. 10–17.
14. Three paintings from the Narodna galerija Slovenije: Judgement of Midas by A. Janssens, Musical instruments and celestal globe by B. Bettera, A shepheard playinf flute by. G. F. Cipper. Music in art, 2003, vol. 28, št. 1–2, str. 191–198.
15. Izdelovalci glasbil na Slovenskem 1606–1918. Muzikološki zbornik, 2003, zv. 39, str. 123–152.
16. Glasbeni tiski in rokopisi 15. in 16. stoletja ohranjeni na Ptuju, Statut mesta Ptuj iz leta 1513 (ur. M. Hernja Masten), Ptuj: Zgodovinski arhiv, 2003, str. 101–112.
17. Ustanovitev Slovenskega pevskega društva in njegov pomen za razvoj zborovskega petja na slovenskem Štajerskem do konca 19. stoletja. Zborovska glasba in pevska društva ter njihov pomen v razvoju nacionalnih glasbenih kultur (ur. P. Kuret), Ljubljana: Festival 2004., str. 87–101.
18. Ljubljanska Opera pod vodstvom Vilka Ukmarja (1939-1945). Vilko Ukmar: 1905–1991 (ur. D. Koter), Ljubljana: Akademija za glasbo, 2006, str. 35–48.
19. The musical collection of the Pokrajinski muzej Ptuj: its museological context and intercultural significance. Musik-Sammlungen – Speicher interkultureller Prozesse (ur. E. Fischer), Stuttgart: Steiner, 2007, str. 283–296.
20. German musical heritage as revealed in Slovenian museum collections of musical instruments. Musik-Sammlungen – Speicher interkultureller Prozesse (ur. E. Fischer), Stuttgart: Steiner, 2007, str. 297–306.
Datoteke:
- 21 Ekspresionizem.ppt
- 20 MED OBEMA VOJNAMA.ppt
- 19 IMPRESIONIZEM.ppt
- 18 Ravnik, Savin, Pavčič.ppt
- 17 NOVI AKORDI IN SAMOSPEV.ppt
- 16 Impresion..ppt
- 15 Wolf, Mahler, Strauss.ppt
- 14 ceska, skandin..ppt
- 13 Ruska.., Cajkovski.ppt
- 12 Bruckner, Brahms.ppt
- 11 Wagner, Puccini.ppt
- 10 Italij. belcanto, Verdi.ppt
- 9 Berlioz, Liszt.ppt
- 8 Weber, Mayer., Bizet.ppt
- 7 Chopin, Mendelss..ppt
- 6 Rom., Schubert, Schum..ppt
- 5 Beethoven.ppt
- 4 Mozart.ppt
- 3 HAYDN.ppt
- 2 GLUCKOVA operna ref..ppt
- 1 mannheim. sola.ppt
- organum, Rex coeli.wma
- Notred. sola, Dominator.wma
- leoninus, Haec dies.wma
- adam de la Halle.wma
- A. Gabrieli, Sonata octavi toni.wma
- 17 Bon jour et puis quelles nouvelles, chanson for 5 voices, B. xi-60 (S.wma
- 15 Second Delphic Hymn to Apollo.wma
- 14 Epitaph of Seikilos.wma
- 02 Quand mon mary vient (Quand l'homme honneste), chanson for 4 voices, B. xiii-136 (S. xii-23).wma
- obvezni primeri ZG1 BOL.doc
- 27 BACH.ppt
- 26 G. F. HAENDL.ppt
- 25 18. STOLETJE.ppt
- 25 18. STOLETJE.ppt
- 24 Barocna SONATA, KONCERT.ppt
- 23 Instrument. glasba BAROKA.ppt
- 22 OD BENESKE K NEAPELJSKI OPERI.ppt
- 21 ITALIJANSKA BAROCNA OPERA.ppt
- 20 Barok - RAZVOJ ORKESTRA.ppt
- 19 BAROK - SPLOSNO.ppt
- 18 Rimska s., PALESTRINA.ppt
- 17 INSTRUMENTALNA GLASBA, 16. ST..ppt
- 16 Druzabna um. 16. st., vokal.ppt
- 15 BENESKA SOLA.ppt
- 14 3., 4., 5. franko-flamska s..ppt
- 13 1. in 2. FRANKO-FLAMSKA SOLA.ppt
- 12 IZ SREDNJEGA VEKA V RENESANSO.ppt
- 11 ARS NOVA.ppt
- 10 ARS ANTIQUA.ppt
- 9 GLASBA GOTIKE, NOTRED.S..ppt
- 8 POSVETNA GLASBA SREDNJEGA VEKA.ppt
- 7 RAZVOJ VECGLASJA.ppt
- 6 GREGORIJANSKI KORAL.ppt
- 5 ZAHODNA GLASBA PRVEGA TISOCLETJA.ppt
- 4 Etruscani in anticni RIM.ppt
- 3 ANTICNA GRCIJA.ppt
- 2 PREDANTICNE VISOKE KULTURE.ppt
- 1 UVOD.ppt